Alla inlägg under mars 2014

Av Rose-Marie - 31 mars 2014 14:19

Ni kan reta mig till vansinne när ni har dåliga dagar, vilket fömodligen mina dåliga dagar även gör med er.
Ni kan få mig att sväva bland molnen med er kärlek, vilket förmodligen min kärlek även får er att göra.
Ni kan få mig att skratta av glädje av lyckoruset ni ger mig, såsom förmodligen även jag ger er lyckorus då och då.

Känslorna jag har för er är obeskrivliga, jag kan inte med ord tala om hur ni får mig att känna.
Glädje, ilska och rädsla, rädslan att förlora er. Den känslan är hemsk, vad vore jag utan er? UTAN ER....... tanken får mig att rysa.
Min underbara familj, ni är mitt allt.
I ilska, sorg, rädsla och glädje så finns ni alltid vid min sida och jag hoppas att det så kommer att förbli.
Ingenting i världen väcker så mycket känslor inom mig som ni gör.
Det är obeskrivliga känslor, min älskade familj.

André och Tristan, mina underbara barn.

Roger min underbara sambo

Av Rose-Marie - 24 mars 2014 22:47

Som jag skrivit förr så har vägen till ett barn tagit upp mycket av våran tid och tankar under en lång tid.
Att genomgå provrörsbefruktning flera gånger tar både tid, ork och tär på en psykiskt så många andra saker hamnar åt sidan. I vårt fall kände nog André att han hamnade lite i skymundan många gånger och nu när vi äntligen har vårt lilla mirakel hos oss så kretsar återigen mycket kring bebis. André har inte själv sagt att han känner sig utanför men jag försöker ändå att ge tid åt honom också.

Före jul såg André att hans idol Eric Saade skulle komma till Vänersborg och frågade om inte vi kunde gå på den konserten. När jag såg att det var den 22 Mars så var jag påväg att säga nej för då har lillebror kommit, jag hejdade mig dock och tänkte att André minsann inte ska behöva avstå saker för att han får en lillebror. Han ska ju inte bli lidande för att jag och Roger vill ha barn.
Så jag bad min syster köpa en biljett till André i julklapp, vi får lösa så att jag eller någon annan kan gå med honom helt enkelt.
När biljetten var köpt så mailade jag Erics manager och frågade om Eric skulle skriva autografer på konserten. I mailet berättade jag lite om André och att han drömt om att få en autograf från Eric.
Jag har sagt till honom att det nog aldrig kan bli så, alla har vi idoler som vi skulle vilja träffa men väldigt sällan går sådana drömmar i uppfyllelse.
Så jag förväntade mig egentligen inget svar på mailet vilket gjorde att jag nästan började gråta då jag fick svar att de kunde se till att André kunde få träffa Eric efter konserten. Det var ju för bra för att vara sant och jag höll detta hemligt ända till dagen före konserten då jag fick ett telefonsamtal med information om hur träffen skulle gå till. Det skulle verkligen bli av, André skulle få träffa sin idol.
Jag och Roger hade förberett och låtit Tristan få bröstmjölk på flaska en gång om dagen i några dagar så jag skulle kunna följa med André på konserten.
Det skulle bli en grej som vi två skulle göra tillsammans, det skulle bli Andrés dag.
Nu var det payback time efter alla gånger André fått hamna i "skuggan av lillebror"

Det blev en fantastisk kväll, konserten var jättebra och ja när den var slut så kom den stunden som André har väntat på och drömt om, den stunden som jag sagt att den nog aldrig skulle inträffa.
Vi fick gå med Erics manager bakom kulisserna, in i ett omklädningsrum och där satt självaste Eric Saade och väntade på oss. Det var André och en liten tjej som delade denna stunden. Vi tog i hand, presenterade oss och småpratade lite samtidigt som Eric skrev autografer och lät sig fotograferas med oss. Det var förmodligen Andrés lyckligaste stund i hela sitt liv, en stund som han aldrig kommer att glömma. En kvart-tjugo minuter som betydde så mycket för honom och även för mig. Att se André så glad och att höra honom efteråt gjorde så mycket. När vi satt i bilen hem så sa han något som fick mig att känna mig extra stolt över mig själv:
- Tack mamma, du är verkligen världens bästa mamma som gjorde det här för mig.
Du har fått min dröm att bli sann, det trodde du ju inte men där ser du att drömmar kan bli sanna.

Från konserten i Vänersborg

Vi träffade Eric i ett omklädningsrum, han skrev autografer.

André och Eric Saade

Det är klart att jag också ville ha kort med Eric

André hade köpt nya skor innan konserten och dessa signerade Eric.

Av Rose-Marie - 12 mars 2014 22:50

Vårt lilla mirakel har äntligen kommit till oss efter 16 dagar över tiden, egentligen hade jag tänkt skriva en förlossningsberättelse men inte ikväll.
Jag är alldeles för lycklig och förälskad i denna underbara lilla varelse för att vilja minnas det jobbiga dygnet mellan Torsdag 6 Mars och Fredag 7 Mars. Jag skriver den sedan när jag har landat lite.
Just nu vill jag bara uttrycka min glädje, kärlek och känslan av att sväva på moln.
Ingenting känns jobbigt just nu och ingenting spelar egentligen så stor roll mer än min fina lilla familj.
André som varit lite bekymrad över hur det skulle bli sa i förrgår:
"Mamma jag är väldigt nöjd med lillebror, han är så söt"
Ja André är en stolt och nöjd storebror, det riktigt lyser om honom när han sitter med lille Tristan i sin famn.
Jag Tristan blev namnet på vår son, vårat efterlängtade barn som efter 3 år av väntan och kamp tillslut kom till oss.
Jag finner inga ord för känslan jag kände när han låg där på mitt bröst i Fredags den 7 Mars kl 12:15.
Då när livet plötsligt förändrades och sedan dess har jag befunnit mig där uppe, svävandes bland molnen.
Lilla Tristan så underbar, älskad och efterlängtad.

Första bilden
Tristan var 56 cm lång och vägde 4560 gram

Några timmar gammal

Stolt pappa

Stolt storebror

Stolt mamma

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards