Alla inlägg under september 2017

Av Rose-Marie - 26 september 2017 23:16

Jag får liksom ingen ordning på mig själv just nu utan har fastnat i någon form av lättja. Jag har alla förutsättningar och jag har kunskapen hur jag ska göra, jag vet att jag kan bättre än så här.
Visst jag är förkyld, har ont i halsen och problem både med ett knä och min rygg men inte värre än att jag skulle kunna ta mig i kragen och göra vad jag kan för att inte låta soffan ta över.

För ett tag sedan la en bekant ut på sin facebook, en film där hennes man rörde på ett finger. Han har drabbats av sjukdom, sitter i rullstol och kämpar dagligen med att ta över kontrollen över sin kropp.
Att röra det där fingret krävs bra mycket mer envishet och kamp än vad det gör för mig att ta mig tillbaka till mitt lite mer aktiva och hälsosamma leverne.
Jag är egentligen både dum och en smula otacksam som inte tar tillvara på min förmåga.

Jag är administratör för en facebookgrupp som heter ett rop på hjälp i färgelanda kommun och det händer då och då att människor skriver till mig för att se om de kan få hjälp med en matkasse.
Att läsa deras berättelser om hur de av olika anledningar hamnat i en ekonomisk kris och kämpar för att få mat på bordet får mig att inse att jag faktiskt inte behöver den där chokladen. Att jag faktiskt inte behöver slänga min matlåda för att det är godare på en lunchrestaurang.

När jag tänker på hur dessa människor glädjs över en kasse med insamlad mat eller glädjen hos min bekantas man som lyckades att röra ett finger så inser jag att jag är inget annat än lat.

Man kan få vara det ibland och man ska utan dåligt samvete njuta av den latheten men det är minsann ingen större prestation att försöka ta sig därifrån. Det krävs inte så mycket av mig egentligen det vet jag ju.
Men ändå sitter jag kvar här likt en karusell som snurrar mig runt runt utan att ta mig ett enda steg närmre målet.
Jag ser horrisonten där borta och jag ser allt det som jag vill nå, jag vet hur jag tar mig dit men jag låter mig ändå snurras runt runt..... Bara några varv till..... samtidigt som jag gnäller över yrseln det orsakar mig.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards