Alla inlägg under april 2014

Av Rose-Marie - 27 april 2014 00:44

Jag har inte varit så aktiv här det sista men jag har tidigare sagt att bloggen inte är till för att ha tusentals läsare och att skriva inlägg varje dag bara för att skriva något.
Jag vill skriva när jag känner att jag behöver eller vill. Ibland för att jag har något roligt att berätta eller något jag behöver få ur mig.
Men även många gånger för att stötta andra, visa att de inte är ensamma när det tex gäller att förlora en närstående så som jag förlorade min pappa eller de som kämpar med att få barn och även förhoppningsvis kunna stötta de med barn med särskilda behov.

Min blogg är ingen modeblogg, partyblogg eller "samla läsare blogg" min blogg är en dagbok för min egen skull, en hjälpande hand för andra och förhoppningsvis är den läsvärd och eftertänksam. Förhoppningsvis levererar jag något och säger något som ni läsare tar till er på ett eller annat sätt.

Att kunna vara en hjälpande hand känns ärofullt och viktigt för mig, därför blev jag glad när jag i påskas blev uppringd av en specialpedagog som undrade om hon kunde ge mitt nummer till en mamma som hade två barn med särskilda behov.
Det kändes bra inom mig att denna specialpedagog tänkte på mig som en person som kunde stötta denna mamman, det gav mig bekräftelse på att jag gjort ett bra intryck hos denna specialpedagog.

För ett par månader sedan fick jag ett mail av en reporter som undrade om jag ville ställa upp i ett reportage om detta med hypotereos och svårigheter att få barn.
Hon hade läst vad jag skrivit om detta med fel levaxindos och sambandet med missfall och barnlöshet.
Självklart ställer jag upp om hon tror att andra kan vara intresserade så jag bad att få återkomma när Tristan var född.
Det är han ju nu, vilket ni säkert inte missat, så vi ska höras av på telefon.

Det är sådana här saker som gör att jag väljer att vara öppen. Man får ut så mycket även för sin egen del.
Människor frågar och är intresserade, många berättar om sina egna erfarenheter och man märker att man inte alls är så ensam. Vad det än gäller, kamp om barn, dödsfall, funktionshinder eller annat så är man sällan ensam. Glöm aldrig det.
Att veta att man inte är ensam kan vara stöd nog.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards