Alla inlägg under oktober 2016

Av Rose-Marie - 1 oktober 2016 22:45

Just nu befinner jag mig återigen på Isaberg Mountain resort för att delta i ett träningsläger. Denna gång Swecamp Health and trainingcamp.
Jag bokade redan i Februari och det var nog tur för min motivation har inte varit den bästa efter semestern, jag hade nog aldrig gett mig iväg om det inte redan var bestämt.

Nu är jag iallafall här och jag är inte ett dugg besviken över det, snarare tvärtom.
Jag har idag varit på Morgonyoga, föreläsning om kost och vi har tillagat vår egen lunch.
Efter lunchen var jag på hälsorådgivning hos hälso- och kostrådgivare Camilla Rova (känd som rådgivare i TV3s "min stora lata familj")
Efter detta blev det ett pass med boxinspirerad fysträning.
Dagen fortsatte med ytterligare en föreläsning som denna gång handlade om mentalträning och mindfulness, mycket intressant!
Avslutningsvis blev det ett pass med löpteori och löpworkshop som avslutades med backintetvaller och allra sist en joggingrunda.

Just nu när jag läser igenom vad jag just skrivit så inser jag att jag borde ge mig själv en rejäl klapp på axeln!
Inte för att jag på någotvis är varesig sämre eller bättre än andra utan för att jag faktiskt genomför dessa saker, att jag utmanar mig själv och att jag åker iväg trots att jag gör det på egen hand. Ja jag åker själv men jag är långt ifrån ensam...... Massa härliga deltagare och underbara coacher förgyller tiden här.
Jag börjar faktiskt gilla det där med att ge mig iväg ensam, det är nyttigt att vara för sig själv ibland.


Jag belönade mig själv och min kropp innan middagen med ännu en personlig rådgivning, då med PT Camilla Johansson från Dreambody. Ett mycket givande samtal och jag tar verkligen åt mig sådana tillfällen, jag inspireras och motiveras vilket var precis vad jag behövde nu. Det var liksom huvudsyftet med denna helg.
Dessutom är Camilla ett härligt energiknippe som verkade fattat precis hur jag funkar.
En ny utmaning:
Jag ska lära mig stå på huvud!

Ja vad sjutton, det kanske kan vara nyttigt att vända upp och ner på sig själv i denna ibland galna värld. Den utmaningen antar jag ju med glädje!

Nu ska jag snart låta min kropp få vila och återhämtning för imorgon är det morgonyoga följt av en föreläsning om motivation och handlingsplan och helgen avslutas med ett Army Fitnesspass!

På vägen hem tänkte jag åka inom Kungsbacka för att titta på en för mig ny bil. Kanske ger jag mig själv en belöning som heter duga!!!!!


Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards