Alla inlägg under januari 2019

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09

Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.

Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget riktigt eftersom denne ansåg att jag med inlägget om min insikt kunde såra andra som mår dåligt och inte är lyckliga. Jag var egoistisk som skrev om att jag ansåg mig duga med det jag gjorde.
"inspiration kan inte få andra att bli lyckliga" och nej det är helt rätt.....
Det är bara jag själv som kan skapa min egen lycka men med hjälp av förebilder och människor som själva berättar om hur de gjort för att komma dit de är så kan man få det där lilla extra som behövs för att stanna upp och tänka till, vad kan jag själv göra? Vad vill jag göra och varför?
Mitt svar till kommentaren blev att jag själv inspireras av andra och vet att jag också inspirerar en del i de intressen som vi har gemensamt. Jag tror att vi alla har förebilder och att vi hela tiden inspireras av människor utan att vi kanske tänker på det.
MEN att göra jobbet för att nå sina mål måste man självklart själv göra!

Att jag läste denna kommentaren just idag känns lite märkligt, jag har förvisso inte varit inne på bloggen sedan det där inlägget skrevs men just idag har jag varit på en inspirationsdag på Judon.
Där föreläsaren Maria Stjernqvist var inbjuden och hon pratade just om det där att hitta sitt sätt att räcka till och att prioritera för att inte köra slut på sig.
Jag är ett praktexempel på att köra på i 110% och sedan nästan inte orka någonting på ett tag.
Hennes råd och tips fick mig att tänka till, varför hamnar man alltid i de där hålen när man vet att man mår så mycket bättre av att hålla sig på en jämn linje för att kanske kunna öka på tempot lite då och då när det krävs.

Att jag gick in på bloggen just idag var för att jag satt och tänkte på att 2016 var ett toppen år, jag orkade så mycket och det kändes som att jag lyckades med de saker jag tog mig för samtidigt som jag faktiskt inte kände att jag brände ut mig.
Jag har inte riktigt lyckats få till det där lika bra under 2018.
Jag tänkte därför gå tillbaka och se vad jag gjorde så rätt just det året och det var faktiskt så att jag lyfte mig själv genom att känna att jag strävade mot mina mål, jag hade drömmar och visioner som jag ville uppnå.
Jag har fortfarande mål men det har känts lite motigare att försöka ta tag i dem.
Jag hade motgångar även 2016 men jag tycks inte ha tagit smällarna lika hårt som jag gör när jag inte mår lika bra.
Jag inser att träningen och det positiva tänket gav mig så mycket energi att jag tänkte på ett helt annat sätt de gånger som motgångarna försökte hindra mig, jag backade inte för dem eller försökte förneka dem utan jag tog tag i dem.

Det är där jag vill vara och det är det som är mitt mål, inte just lika intensivt som 2016 för det var ju det där som Maria sa....
kör inte uppe i toppen hela tiden utan håll dig på en 8 istället för en 10 så är risken att hamna på 0 inte lika stor.

Så svar till dig med signaturen kändis:
Nej att jag skriver om saker som jag inspireras av eller att jag berättar om mina motgångar och medgångar gör INGEN annan lycklig, jag kan inte skapa lycka åt andra men kanske kan någon liksom jag börja fundera över vad man vill och kan göra för att hitta sin egen lycka.

Maria Stjernqvist tips som jag tog med mig idag

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019
>>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards