Alla inlägg under september 2016

Av Rose-Marie - 1 september 2016 22:39

Det blir mörkare ute och kylan börjar få mig att klä mig lite varmare......
Trist kan man tycka och sommaren är kort precis som han sjunger Thomas Ledin men just nu känns det inte som att det stör mig.
Inte heller att mina två trisslotter som jag nyss skrapade var nitlotter stör mig.
Nej faktum är att jag känner mig så nöjd med tillvaron att jag inte låter småsaker förstöra min sinnesro. Det kommer krävas ganska stora motgångar för att rubba mig, iallafall så som jag känner mig nu.
Jag står stark och stadig med en härlig känsla av nöjdhet.
Visst finns det saker som jag önskar mig, massor av saker men jag har ändå så mycket att vara glad över.
Jag har så mycket i livet nu som jag trivs med så de saker jag saknar eller drömmer om blir inte lika viktiga. De blir en positiv bonus om de dyker upp.

Jag gillar hösten, jag gillar mysfaktorn som hösten kommer med och just nu ser jag ännu mer vackert i hösten än någonsin tidigare.
Just nu ser jag nog mycket positivt i det mesta. Det är så det är när man trivs med tillvaron, man ser saker med helt andra ögon och jag tänker njuta av den känslan så länge den varar.
Med ny energi, nya arbetsuppgifter, nya erfarenheter, nya minnen och nya mål välkomnar jag hösten med öppna armar.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards