Alla inlägg under maj 2018

Av Rose-Marie - 13 maj 2018 21:01

Ibland är det svårt att få till de där viktiga träffarna för att bara prata om saker som man behöver prata om Face to Face.
Det blir alltför ofta genom Messenger numera och jag är flitig användare av "Messengermöten", det är i och för sig bra men inte alls samma sak som att ses.
Man misstolkar lätt text och framförallt ser man inte uttrycken hos dem man skriver med.

Men Idag fick vi till en sådan träff jag och min coach/mentor Tommy Widekärr.
Vi hade stämt träff och jag skulle möta upp honom hemma hos honom.
Han stod där utanför och väntade på mig för en promenad med peptalk så som vi gjort ett par gånger inför mina tävlingar tidigare år.
Idag blev det en timme och vi hade nog samtalsämne för några timmar till men vi fick ändå sagt det vi just nu behövde.

Idag handlade det inte om någon tävlingssatsning utan om ledarskap och även om att resa sig när man faller.
Att inte ge upp och om att hitta balansen i det man vill göra.
Tommy har förmågan att lyfta mig och gör så även nu när det inte handlar om någon tävlingssatsning.

Promenaden var nog nyttig för oss båda och tänk vad lätt det går att förena nytta med nöje. Istället för att sitta i soffan med Messenger som ändå upptar ens tid fast man inte tänker på det så kan man använda den tiden till att röra sig och samtala på samma gång.

Vädret var fantastiskt och jag kände mig precis som inför mina tävlingar taggad när vi sagt hejdå.
Så taggad att jag faktiskt joggade hem, inte någon lång bit men jag kände mig bara så där lätt och energifull.
Det var länge sedan jag kände så.....

Tommy stod och väntade

Inte långt men jag joggade

Nöjd

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards