Direktlänk till inlägg 17 oktober 2015

Jag ger zinzino balanceOil en chans i mitt liv

Av Rose-Marie - 17 oktober 2015 22:08

För att förstå mitt inlägg kan denna förtext vara bra att läsa

"Zinzino BalanceOil är ett helt naturligt kosttillskott som hjälper dig att öka mängden omega-3 i kroppen för att uppnå och behålla balans mellan de essentiella fettsyrorna omega-6 och omega-3.

Sammansättningen är unik, baserad på utvalda produkter av högsta kvalité. Oljan innehåller omega-3 från fisk och polyfenoler från extra virgin olivolja, ingredienser som tillsammans verkar effektivt för att förbättra din fettsyrebalans"

Jag är nog den mest svårcharmade kund man kan tänka sig när det gäller kosttillskott som säljs via homepartyn och telefonförsäljning. Alla lovar guld och gröna skogar och spelar inte sällan på känsliga saker som cancer och ADHD bla...
Jag drar åt mig öronen direkt dels för att pappa dog i cancer men även då jag har en son med funktionsnedsättning. Jag ser det lite som ett hån mot mig när de säger att om man använder detta preparat så förvinner skiten. OM det nu vore så enkelt så skulle väl ingen människa lida, om det vore så enkelt skulle pappa levt. Min son skulle slippa särskolan och allt annat som hans funktionshinder inneburit. Nej för mig är det bullshit.

Men när en bekant till mig ville ha med mig på en information om zinzinos balanceOil så tänkte jag att jag kunde ge det en chans.
Jag är ju mitt uppe i mitt "nya liv" eller rättare sagt min comeback till ett sundare liv så detta kunde kanske vara något.
Jag kom dit och jag lyssnade, jag blev förvånad över att ingen försökte övertala mig om att köpa något. Ingen sa att man skulle uppleva under av denna produkt men man kan få färre symptom vid tex ledvärk, man KAN förbättra minnet och man KAN FÖREBYGGA olika sjukdomar. Men ingen kan lova att så är det. Produkten behövs i kroppen precis som olja behövs i en bil, till en bil finns det en uppsjö olika oljor, bra och dålig kvalité med priser därefter. I en ny bil rekommenderas de finare och dyrare oljorna och man lyssnar gärna på de rekommendationerna eftersom man helst inte chansar. Men man lär kanske aldrig veta om den dyrare är bättre. Till en äldre bil kanske man väljer en billig olja för man tänker att den håller inte så länge till ändå.

Men jag satt där och tänkte att ja min kropp är ju värd en bra balans och en olja med kvalité. Jag kan ju iallafall testa tänkte jag.
Min vän som bjudit med mig har en dotter med reumatism och hon har blivit hjälpt av produkten, inte frisk utan hjälpt och har en betydligt bättre vardag med mindre värk.
Jag har ofta ledvärk som kan få mig att vilja byta kropp, speciellt vid denna tiden på året när kylan sätter in. Jag har blivit något bättre av yogan men jag har flera gånger haft såpass ont att jag inte kunnat utföra övningarna fullt ut. Kanske skulle denna oljan kunna hjälpa mig ytterligare. Helt bra lär jag nog aldrig bli men jag vägrar att acceptera värken och leva med den.
Finns det något som kan lindra den så tar jag chansen.
Under tre veckor har jag nu varje morgon druckit 10 ml av zinzinos balanceOil med citronsmak och jag måste säga att trots förkylning och kyla så har jag faktiskt inte haft ledvärk än. Jag har inte använt den så länge så att jag kan ge mer upplevelser än just det att jag inte haft ledvärk. Men jag erkänner att jag tycker att det ska bli intressant att fortsätta med produkten och se hur vintern blir. 

Jag vill tillägga att jag har testat omega3 i kapselform tidigare men utan resultat. Zinzino innehåller lite andra substanser utöver omega3 och dessutom skulle jag behöva stoppa i mig ganska många fler kapslar än de jag tog för att få i mig motsvarande mängd av det jag tar av zinzinos olja. 

Ja jag väljer iallafall att ge detta en chans i mitt liv och jag lär återkomma i ämnet.

För att läsa mer kan ni läsa på www.zinzino.se

 
 
Ingen bild

Nathalie

24 mars 2016 14:17

Jag är lite nyfiken på hur det gick med balanceoil?

Rose-Marie

24 mars 2016 18:00

Det fortfarnde går bra, kan skriva ett inlägg om det i helgen :-)

 
Ingen bild

Alex

20 augusti 2016 17:09

Hej! Hur går det nyförtiden med oljan? Jag tänkar att börja ta den. :)

Rose-Marie

1 september 2016 22:19

Det går bra, jag hade glömt den när jag var på semester och då började lederna göra ont igen.
Fick efterlysa en flaska då jag hade ett par veckor kvar tills jag skulle hem.
Lyckades att få tag i en flaska som tur var :-)

 
Ingen bild

Andreas

4 mars 2017 15:56

Hej, jag har precis varit på ett sådant informationsmöte om oljan och lyssnat till alla fördelarna som den verkar kunna ha på kroppen... Jag tycker det låter intressant och med tanke på att jag har en reumatiskt diagnos så är jag benägen att vilja testa produkten för något åt.

Hur går det för dig. Är du fortfarande nöjd med tillskottet? :)

Rose-Marie

5 mars 2017 16:14

Hej ja jag vågar inte vara utan den, i somras glömde jag den då jag åkte på semester i tre veckor men efter någon vecka började lederna göra ont så jag fick efterlysa någon som kunde sälja en flaska i närheten dör jag befann mig. Fick åka 8 mil enkel väg men helt klart värt det :-)

 
Oscar Roos

Oscar Roos

5 mars 2017 15:49

vad roligt att du prövat oljan! använder du den än idag?
Jag jobbar själv med Zinzino och deras fantastiska produkter!
Om du eller någon du Känner vill veta mer eller beställa så kan ni nå mig på
osscar_raos@hotmail.com

http://www.oscarroos.se

Rose-Marie

5 mars 2017 16:13

Hej ja jag vågar inte vara utan den, i somras glömde jag den då jag åkte på semester i tre veckor men efter någon vecka började lederna göra ont så jag fick efterlysa någon som kunde sälja en flaska i närheten dör jag befann mig. Fick åka 8 mil enkel väg men helt klart värt det :-)

 
Ingen bild

Sonja

6 april 2018 20:43

Använder du fortfarande oljan. Hur mår du?

Rose-Marie

8 april 2018 22:11

Hej
Ja det gör Jag, jag tänker inte så mycket på det just. Den här blivit en del av min morgonrutin :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09


Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget ri...

Av Rose-Marie - 6 november 2018 00:30


Jag älskar att bli inspirerad och att hitta motivationen att hela tiden försöka göra saker ännu bättre. Känslan när den där lågan tänds om och om igen även när den bara ligger och pyr så där lagom för att inte slockna..... Kanske känns det till och m...

Av Rose-Marie - 22 oktober 2018 21:40

I slutet på 80-talet och början av 90-talet så var vi ett härligt gäng ungdomar i Färgelanda Judoklubb och Tommy Widekärr som håller sig kvar än idag var vår coach.Han var alltid med oss och tog oss runt överallt i Sverige, vi åkte på tävlingar och l...

Av Rose-Marie - 23 september 2018 19:31


Min tanke när jag började med Judon igen (2016) var att bara träna för att det var skoj och att jag skulle träna när lusten föll på.Ja det säger ju sig själv att "när lusten faller på" inte är en bra plan. Det är väl rätt sällan som man egentligen ha...

Av Rose-Marie - 3 augusti 2018 22:20

Det har nog inte undgått många att en 20-årig kille med down syndrome blivit skjuten av poliser då han hade tagit med sitt leksaksgevär och gett sig iväg hemifrån i tidig otta. En kille som hade en vuxen kropp men ett barns sinne, en kille som förm...

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards