Direktlänk till inlägg 3 maj 2016

Att skapa balans

Av Rose-Marie - 3 maj 2016 23:22

Jag har haft några dagar för återhämtning vilket har behövts för både kropp och själ efter ett par intensiva träningsveckor.
Den tiden har jag använt till promenader, umgåtts med familjen och även unnat mig lite gott under helgen.
Dessutom var jag på en härlig behandling:

Ayuvedisk facelift!
"Avslappnande och utrensande skalpmassage som är bra mot håravfall, huvudvärk, migrän, sömnbrist spända muskler, stress, samt mammapunktsbehandling och massage av ansikte och öron, med ayurvedisk olja för ens kroppstyp. Avslutar med att massera ansiktet med en balanserande ansiktskräm i enhet med hudkvaliten."

Imorgon blir det Judo och på Torsdag tar jag med familjen och mamma till min bror i Tyskland. Så då blir det ett litet brejk i vardagen.
Därefter borde jag ha massa energi till att fokusera på slutspurten inför veteran EM.
Bara att jag faktiskt ensam åker till Kroatien är stort för mig som aldrig varit så långt utomlands innan.
Kanske är det en tidig 40-års kris eller så är det bara en bra metod att ta vara på livet.
Jag gillar att utmana mig själv och framförallt gillar jag kicken man får av att faktiskt våga ta de där stegen åt det håll som man faktiskt vill, trots att det är okända stigar som kan vara en aning krokiga.
Visst man kan ramla då och då men det är väl inte värre än att man får resa sig igen och borsta av sig ev smuts som fallet medfört. Det värsta som kan hända är att fallet ger fläckar men jag vet inte om jag skulle föredra att gå fläckfri genom livet.
Det skulle innebära att jag inte vågat någonting under livets gång vilket låter rätt trist.

Det gäller att hitta den där balansen i livet, att kunna skapa en bra mix där man varken har för mycket eller för lite av det ena eller andra så det blir någon form av perfektion, precis som yin och yang!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09


Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget ri...

Av Rose-Marie - 6 november 2018 00:30


Jag älskar att bli inspirerad och att hitta motivationen att hela tiden försöka göra saker ännu bättre. Känslan när den där lågan tänds om och om igen även när den bara ligger och pyr så där lagom för att inte slockna..... Kanske känns det till och m...

Av Rose-Marie - 22 oktober 2018 21:40

I slutet på 80-talet och början av 90-talet så var vi ett härligt gäng ungdomar i Färgelanda Judoklubb och Tommy Widekärr som håller sig kvar än idag var vår coach.Han var alltid med oss och tog oss runt överallt i Sverige, vi åkte på tävlingar och l...

Av Rose-Marie - 23 september 2018 19:31


Min tanke när jag började med Judon igen (2016) var att bara träna för att det var skoj och att jag skulle träna när lusten föll på.Ja det säger ju sig själv att "när lusten faller på" inte är en bra plan. Det är väl rätt sällan som man egentligen ha...

Av Rose-Marie - 3 augusti 2018 22:20

Det har nog inte undgått många att en 20-årig kille med down syndrome blivit skjuten av poliser då han hade tagit med sitt leksaksgevär och gett sig iväg hemifrån i tidig otta. En kille som hade en vuxen kropp men ett barns sinne, en kille som förm...

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards