Alla inlägg den 20 september 2015

Av Rose-Marie - 20 september 2015 21:06

Nu är jag hemkommen från en helg på Hennickehammars Herrgård i Filipstad där Contryside hotells ordnat en träningsweekend i samarbete med Girls Wellness Academy som drivs av Emma Igelström och Marie Spetz som också var coacher denna helg.

Jag och min barndomsvän Anna-Lena har med en skräckblandad förtjusning längtat efter detta sedan i Juni och nu var det dags.
Jag vet inte hur jag kortfattat ska beskriva denna upplevelse så att jag gör den rättvis men jag gör ett försök.

I Lördags morse lämnade jag och Anna-Lena Gustav Frödings Hotell i Karlstad där vi hade mellanlandat Fredag till Lördag.
Vi var minst sagt nervösa och frågade oss vad vi hade gett oss in i?! Hade vi vad som krävdes eller skulle alla andra vara värsta atleterna?
Hur som helst fanns inget återvändo så det var bara att ge sig av och möta vad vi nu skulle komma till.

Väl framme så startade dagen med en introduktion och redan där kunde man känna att magen lugnade sig en aning för det var ett härligt gäng och coacherna verkade ju också mänskliga :-)
De förklarade klart och tydligt att vi var där helt efter vår egen förmåga.
"Våga utmana er själva men lyssna på era kroppar" var ord som jag lät ta med mig resten av helgen.
Det var ju därför jag var där, jag hade utmanat mig själv. Men nu i efterhand vill jag nog hellre se det som en belöning.
Miljön, gemenskapen, maten, träningspassen och ja till och med vädret var perfekt och helt över min förväntan så ja belöning är helt klart ett korrekt ord för denna upplevelse.
Det kändes som gruppen och coacherna var några som jag brukar träna med varje vecka, inte alls krystat och konstigt så som det ofta blir i nya grupper.
Jag skulle lätt kunna åka dit ensam utan att för den delen känna mig ensam en enda sekund. Det är snarare så att man saknar gänget nu när man kommit hem.

Jag gissar dock att mina facebookvänner inte kommer sakna mitt ständiga tjat om denna helg och ingen har nog missat att den har varit men det är ju det som är tjusningen med fejjan, att vi alla är olika med olika intressen så det blir en varierande "läsning" när man kikar runt bland vännerna.
Det var ju dessutom via facebook som jag hittade Girls Wellness Academy och denna fantastiska helg.
Ibland blir det ju bara helt rätt!!!!

Hennickehammars Herrgård i Filipstad

Vårt rum

Utsikt från rummet

Jag med coacherna Emma Igelström och Marie Spetz

Den generösa goodiebagen med saker från bla Newbody, Topp Hälsa Magazine, Karitraa och GWA

Det härliga gänget och den fantastiska miljön

Vi är på gång och redo för ett härligt pass

God mat

SPA

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards