Alla inlägg den 7 juni 2015

Av Rose-Marie - 7 juni 2015 23:49

Ibland får jag frågan "vart sjutton får du all energi ifrån" och ibland undrar jag det själv för ibland har jag hur mycket energi som helst för att sedan nästan gå i ide ett tag.
Jag har därför lärt mig att använda mig av energin när jag har den och ta vara på den. Jag vet inte hur länge den finns eller hur lång tid det kommer ta att få ihop ny energi. Men på senare tid har jag lärt mig vart jag kan hitta den och hur jag kan lagra den, som en powebank. Jag tror iallafall att jag har lärt mig för än har inte energin tagit helt slut. Min största energikälla är förvisso stundvis även väldigt energikrävande men det är mitt lilla enegiknippe till son, ja hela min familj är energigivande men Tristan är i den åldern nu då det händer massor och glädjen han sprider laddar mina batterier dubbelt upp. Som jag skrev så kräver han endel av den energin också.

Men jag har på någotvis, jag tror faktiskt både av Yogan och genom mindfulness, funnit ett sätt att stressa ner och på så vis ladda på ny energi och samtidigt lägga mig på sparläge när det behövs och jag kan göra det vid rätt tillfällen.
Att ge mig själv små utmaningar är också ett sätt att hålla lågan brinnande så den inte släcks lika fort för det tar energi att tända den igen. Som att hålla på att trycka av och på en ljusknapp hela tiden, till slut går lampan sönder.
Att mina utmaningar gått så bra har ju givetvis gett mig massor av bonusenergi, jag genomförde strandjoggen igår (6 Juni) och med en tid som var 5,30 min snabbare en vårruset. Fortfarande inget högt tempo men det ökar iallafall.
På Onsdag kommer den sista utmaningen innan semestern, då bär det iväg till Trollhättan för Active Sommarpass, cirkelträning utomhus med ca 300 pers.

Mitt mål på viktväktarna har jag också precis nått så nu har jag gått ner totalt 36 kilo på lite mer än 1 år. De första 14 kilona var ju gravid kilon så de gick rätt snabbt. Jag skrev in mig på viktväktarna efter jag gått ner de 14 gravidkilona så 22 kilo har jag tagit med hjälp av dem sedan 1 Juni 2014. Kändes oerhört skönt att få den sista stjärnan. Men den stora utmaningen jag har framför mig nu är att hålla detta. Det är en långsiktig utmaning men jag måste bara klara det. Det handlar ju om att fortsätta leva i den livsstil jag har levt nu under 1 år och jag har nog aldrig mått så här bra så det borde gå.

Ja vart får jag energin ifrån?
Jag hittar min energi i de ljusa små ögonblicken i vardagen. Det finns laddstationer lite överallt men det gäller bara att hitta dem. Var och en måste hitta sina egna depåer och oftast finns de närmre och mer lättillgängliga än vad man tror.

Jag hamnade på plats 91 av 183

Min största energigivare men kräver även massor av energi

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards