Direktlänk till inlägg 4 maj 2015

Det närmar sig målet

Av Rose-Marie - 4 maj 2015 22:03

Jag sitter och tittar i min gamla träningsdagbok som jag väckt liv i igen.
Första gången jag skrev var 26/4-06 och vägde då 62 kilo, lår 56 cm, stuss 99 cm och midja 73 cm. Jag har väl egentligen hela tiden strävat efter att nå tillbaka dit igen.
20/1-13 hade jag gått upp en himla massa och gjorde ett halvtaskigt försök att gå ner. Det var väl egentligen inte läge att mitt i den jobbiga perioden försöka med detta. Kämpa med IVF och hela tiden pendla mellan hopp och förtvivlan samtidigt som man försöker gå ner i vikt krävs en jävlar anamma, vilket jag inte hade då.
Jag vägde 78 kilo, lår 67 cm, stuss 116 cm och midja 88 cm. Resultatet av mitt förök blev att jag ökade mer i vikt så när jag skrev in mig hos barnmorskan vägde jag 82 kilo.

När det var dags för förlossning hade jag en vikt på 96 kilo och jag var glad om jag skulle gå ner till mina 82 igen.
1/5-14 ungefär 2 månader efter Tristan föddes hade jag lyckats gå ner mina 14 gravidkilon och då gav jag mig fan på att gå ner ännu mer. Jag skulle ta hjälp av viktväktarna online och målet var att mina mått skulle vara samma som när jag startade min träningsdagbok 26/4-06 men då ville jag gå ner till 60 kilo eftersom man oftast går upp 2-3 kilo igen.
Jag väckte återigen liv i dagboken och skrev in vikt 82 kilo, lår 67 cm, stuss 118 cm och midja 89 cm.
Jag skulle alltså minska 22 kilo, lår -11 cm, stuss -19 cm och midja -16 cm.

Nu 4/5-15, 1 år senare känns det därför så jävla bra att kunna skriva in 61,5 kilo, lår 56 cm, stuss 101 cm och midja 75 cm.
Jag har 1,5 kilo kvar till mål och låren är jag i mål på, stuss 2 cm kvar och midja 2 cm kvar om man nu ska vara petnoga.
Jag satsar dock mer på att tajta till mig lite och att kämpa upp konditionen.
Jag SKA jogga hela vårruset i Vänersborg 5 km den 12 maj och jag SKA jogga i majalöpet i Högsäter 5 km den 21 maj och jag SKA köra hårt på Active sommarpass i Trollhättan den 10 Juni.
Det är mina stora mål och jag tror att träningen inför detta även kommer hjälpa mig att nå de där sista vikt- och kroppsminskningsmålen.
Den stora utmaningen kommer bli att aldrig någonsin behöva ta upp denna kamp igen, det är den svåra biten i det hela.

Är inte förtjust i egobilder men har märkt att de gör nytta när jag jämför sedan och jag börjar bli ganska nöjd men nu fokus på uppbyggnad.

Jag har hämtat ut startlappen för vårruset, Tristan hejjar på mamma!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09


Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget ri...

Av Rose-Marie - 6 november 2018 00:30


Jag älskar att bli inspirerad och att hitta motivationen att hela tiden försöka göra saker ännu bättre. Känslan när den där lågan tänds om och om igen även när den bara ligger och pyr så där lagom för att inte slockna..... Kanske känns det till och m...

Av Rose-Marie - 22 oktober 2018 21:40

I slutet på 80-talet och början av 90-talet så var vi ett härligt gäng ungdomar i Färgelanda Judoklubb och Tommy Widekärr som håller sig kvar än idag var vår coach.Han var alltid med oss och tog oss runt överallt i Sverige, vi åkte på tävlingar och l...

Av Rose-Marie - 23 september 2018 19:31


Min tanke när jag började med Judon igen (2016) var att bara träna för att det var skoj och att jag skulle träna när lusten föll på.Ja det säger ju sig själv att "när lusten faller på" inte är en bra plan. Det är väl rätt sällan som man egentligen ha...

Av Rose-Marie - 3 augusti 2018 22:20

Det har nog inte undgått många att en 20-årig kille med down syndrome blivit skjuten av poliser då han hade tagit med sitt leksaksgevär och gett sig iväg hemifrån i tidig otta. En kille som hade en vuxen kropp men ett barns sinne, en kille som förm...

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards