Alla inlägg den 11 november 2014

Av Rose-Marie - 11 november 2014 23:52

När jag gick med i viktväktarna den 1 Juli så gick det i rasande fart neråt men sen kom tiden då det inte gick lika bra. Det stod still och någon gång hade jag till och med gått upp lite. Men jag insåg att det delvis hade med amningen att göra.
Jag lurade ju ingen annan än mig själv när jag drog ut på att justera mina poäng.
Man får nämligen extra när man ammar och Tristan åt mest välling och riktig mat så det var bara att bita i det sura äpplet.
Efter justeringen gick det något bättre.

Det var inte bara viktnedgången som var motig utan mina homemakeoverprojekt gick också segt. Jag tappade lite lust och motivation. Men detta tog jag också tag i så nu är det bara två dörrar kvar att måla.
När det är klart så är "korridoren" helt klar så då får jag fundera ut nästa steg. Något mer hade jag tänkt hinna innan jag börjar jobba Februari. Stora toaletten eller köket för det bli.

Idag var det invägning på viktväktarna och jag kunde skriva in 66,9 kilo, nu kom det upp en stjärna som det stod -15 kg på.
UNDERBART! Och nu räknas jag heller inte som överviktig enligt BMI-beräkningen.
Delmålet är 65 kilo och att mina två dörrar är klara tills dess. Kanske om vädret tillåter så ska ytterdörren vara klar också men det håller jag lite öppet i nuläget.
Jag ska också tills dess ha funderat ut ett nytt projekt.
Undrar om jag kan nå till slutmål innan jag börjar jobba, det kan ju bli en liten tävling för mig själv. Ett projekt till och 60 kilo innan 1 Februari. Det blir nog tufft men alltid något att sträva efter. Det är fullt möjligt iallafall.

Före- och efterbild på korridoren

Jag tapetserade och tog bort handtaget på dörren från köket in till saloon. Dit går man genom saloondörrarna i vardagsrummet.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards