Alla inlägg den 27 augusti 2014

Av Rose-Marie - 27 augusti 2014 00:14

Jag hade inte så höga förväntningar på denna veckas invägning på viktväktarna eftersom jag hade slarvat lite i veckan.
Några promenader har det heller inte blivit då det regnat nästan konstant.
Men när jag ställde mig på vågen imorse blev jag mer än förvånad, den visade 72,7 kg vilket är en viktnedgång på -1,3 kg sedan förra veckan.
Dessutom har jag nu nått första delmålet som låg på 73,8 kg och det innebär att jag ska beställa tid för den där hairmakeovern som jag lovat mig själv.
Nästa delmål blir 68 kg så jag passerar en bit under 70.
Vad jag ska ge mig själv för belöning får jag nog grubbla på en stund dock.

Det kan ha gett resultat pga att jag inte legat på latsidan trots regnet, nädå jag har minsann jobbat. Jag fick plötsligt för mig att göra om hela hallen så jag har målat och fixat under veckan som varit.
Har en skänk och några dörrar kvar att måla men är nöjd med reslutatet.
Ja denna veckan startas med ett mycket väl godkänt resultat på vågen och en fin hall.
Inför nästa delmål tänker jag fixa gästtoaletten.

Jag har även testat på viktväktarnas matkasse som de lanserar första veckan nu så idag åt jag kycklingfilé med pasta, sparris och spenat/basilikasås. Riktigt mumsigt var det och imorgon blir det korv stroganoff.
Det ska bli intressant att se nästa veckas resultat på vikten men det blir nog lite slarv i helgen också då vi ska till Holmsveden på westernhelg. Jag satsar på att spara alla veckobonus samt jobba till mig lite aktivitetspoäng (poäng man får av tex promenader)
Ja det är det fina med viktväktarna, man kan unna sig en trevlig helg men det kostar lite poäng såklart.

Tyvärr har jag ingen bild helt från början men allt var i obehandlat trä. Tapeten var vit, nu är den ljusgrå vilket syns dåligt på bilden.

Slutresultat i entréhallen, jag ät inte klar med korridoren som går till sovrummen.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards