Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

You've got mail

Av Rose-Marie - 27 augusti 2013 20:38

- Men har du missat mitt mail?!
- Har du inte kollat din inkorg?!

Nä, faktiskt, jag hatar mail, jag blir stressad och oorganiserad av mail.
Jag kan inte hålla koll på dem för jag startar inte datorn varje dag och i iPhonen blir det så pluttigt och litet allting och så kan jag inte skriva ut från den. Min inkorg är oftast full av skitmail och det tar bara tid att sitta och radera. Jag är så rädd att jag missar viktiga mail så jag önskar i den mån det går att få Information i brevlådan eller om det är från skolan så vill jag ha ett papper i Andrés väska så jag inte missar något.
Jag är ledsen men sådan är jag och jag vill kunna ha rätten att välja.
Idag ska allting ske via mail eller datorn. Snart får man ingenting på posten längre och snart kan man väl inte ringa folk utan man ska maila.
Jag tycker mail är opersonligt och jobbiga att läsa. Iallafall om jag ska läsa dem direkt på datorn.

Ja man får kalla mig omodern och bakåtsträvare men jag vill få ett papper att hänga på kylskåpet som en påminnelse. Jag vill slippa oroa mig för att missa något och framförallt vill jag inte vara beroende av att datorn fungerar. Jag vill inte behöva missa mail för att min inkorg är full av reklam och andra spam meddelanden som den oftast är.

Är det så farligt om jag väljer den andra metoden?
Jo mail är billigare och vissa anser det mer miljövänligt men nja datorer är inte så miljövänliga och jag skriver ändå ut mina mail som är viktiga så det enda är väl att den som mailade slipper skriva ut själv.
Det är en snabb väg att få ut information och det är okej för mig om den inte är så väldigt viktig.
Det jag är emot är när jag förväntas läsa mailen varje dag, när jag ska behöva starta datorn varje dag för att se om någon vill något viktigt.
Då vill jag hellre ha sms, ett telefonsamtal eller ett brev för det krävs inget av mig som ska ta emot informationen.

Det är säkert svårt för många att förstå men helt ärligt och uppriktigt så blir jag som jag skrev stressad av kravet att man ska ha mail, riktigt stressad. Jag begär inte att någon ska begripa det eller hålla med mig men jag vill att folk ska få en uppfattning och förståelse för att alla läser inte sina mail varje dag.
För mig har mail tidigare varit mer som en kul grej, ungefär som chatt.
Nu är det bara ett påtvingat måste, ett nödvändigt ont.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09


Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget ri...

Av Rose-Marie - 6 november 2018 00:30


Jag älskar att bli inspirerad och att hitta motivationen att hela tiden försöka göra saker ännu bättre. Känslan när den där lågan tänds om och om igen även när den bara ligger och pyr så där lagom för att inte slockna..... Kanske känns det till och m...

Av Rose-Marie - 22 oktober 2018 21:40

I slutet på 80-talet och början av 90-talet så var vi ett härligt gäng ungdomar i Färgelanda Judoklubb och Tommy Widekärr som håller sig kvar än idag var vår coach.Han var alltid med oss och tog oss runt överallt i Sverige, vi åkte på tävlingar och l...

Av Rose-Marie - 23 september 2018 19:31


Min tanke när jag började med Judon igen (2016) var att bara träna för att det var skoj och att jag skulle träna när lusten föll på.Ja det säger ju sig själv att "när lusten faller på" inte är en bra plan. Det är väl rätt sällan som man egentligen ha...

Av Rose-Marie - 3 augusti 2018 22:20

Det har nog inte undgått många att en 20-årig kille med down syndrome blivit skjuten av poliser då han hade tagit med sitt leksaksgevär och gett sig iväg hemifrån i tidig otta. En kille som hade en vuxen kropp men ett barns sinne, en kille som förm...

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards