Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av Rose-Marie - 24 augusti 2013 19:32

Det blir ganska mycket gravidprat i bloggen men det blir liksom naturligt eftersom det är en stor del av vardagen just nu.
Dessutom är det ju så att bloggen väljer man att kika in på och väljer att läsa det som står. Min Facebook dyker upp i folks nyhetsflöde oavsett om de vill eller inte och för många kan det vara oerhört jobbigt att hela tiden se uppdateringar om graviditeter.
Jag har en del vänner som jag vet kämpar som sjutton och vill gärna ha kvar dem på Facebook så där väljer jag att dela med mig i lagom dos av gravidprat.

Igår (Fredag) fick jag ett brev som jag väntat på i en vecka nu. Det slutgiltiga svaret på Kub-testet. Jag var hemskt nervös eftersom brevet inte verkade dyka upp och barnmorskan sa att om risken var låg så skickar de brev inom en vecka. Om risken är medel eller hög så ringer de. Jag fick som sagt ett brev och det kom exakt en vecka efter jag lämnat blodprovet.
Snacka om att jag blev lättad när jag såg det i brevlådan.
Ja nu kan jag andas ut lite till och på måndag ska jag ringa för att få en tid till det vanliga rutin ultraljudet som borde bli runt vecka 18-19, jag är i vecka 15 nu.

Men nu känns det mer på riktigt och idag vågade jag faktiskt köpa lite "neutrala" bebiskläder som jag dök på superbilligt på loppis.
Imorgon ska jag hem till en kompis på kaffe och även då kika på lite neutralt i bebiskläder. Neutralt är tråkigt tycker jag så därför vill jag helst slippa lägga ut en massa pengar på det.
Men samtidigt är jag lite kluven till huruvida vi ska ta reda på kön eller inte. Praktiskt ja men samtidigt känns det ändå inte helt säkert om vi bara förlitar oss på det de säger på rutin ultraljudet. Vi får se hur säkra de verkar på svaret.

Just nu är jag glad att jag vågar planera lite samtidigt som jag är livrädd att ta ut segern i förskott.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards