Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Rose-Marie - 1 maj 2013 16:29

Nu när våren närmar sig så njuter vi av solens strålar, vi är tacksamma för den lilla värme de skänker oss.
Njuter av allra högsta grad och alla vårtecken vi kan hitta gör oss så lyckliga. Knoppar på träden, kvittrande fåglar, till och med maskrosor.
Vad är väl finare att få än en tussilagobukett med för korta stjälkar, hoptryckta av en liten smutsig hand. De placeras i en liten äggkopp, nu är det vår!
Lyckan är total!

Tills vi kräver lite mer.....
När knopparna slagit ut och andra blommor tittar fram så är varken maskrosor eller tussilago värda så mycket. Maskrosorna som vi tidigare fotade och la ut i media, de som gjorde oss så lyckliga och talade om för oss att våren är här. De är sedan ogräs, oönskade och något vi försöker bekämpa med div ogräsmedel.
Tar över våra rabatter och tar plats för de fina blommorna, det är bara fina blommor som får stå kvar.

Solens tidiga strålar som vi njöt så av kommer vi kräva på ännu mer värme.
Inte vill vi sitta ute och njuta av några plusgrader om någon månad, nej då sitter vi inne för då är det plötsligt kallt med 10-13 plus. Minst 18-20 grader får det allt vara om vi ska vara belåtna.

Allt det vi njuter av och är tacksamma för nu kommer vi snart att glömma, det är bara något vi nöjer oss med tills något bättre dyker upp.
Som att säga till en människa:
"Du duger tills jag hittar någon annan"
För det är väl så man är?
Allting duger tills man hittar något bättre. Eller?

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards