Alla inlägg den 28 april 2013

Av Rose-Marie - 28 april 2013 20:50

Denna helgen fick jag en plötslig lust att använda min kreativa sida.
Jodå jag har en sådan och där har jag en enorm användning av min fantasi.
Det började med att vi igår (Lördag) var på veteranmarknad i Nossebro och en knalle lurade på mig en hästsadel. Han ville så gärna bli av med den så jag fick den för 200 kr.


Jag har sedan länge haft tanken att göra en barstol av en hästsadel till min saloon så egentligen var ju detta perfekt för mig.
Jag hade nu en hästsadel och barstol hade jag ju redan innan så det var ju bara att åka hem och skapa. Men vad ska jag göra hästryggen av?!
Hm.... Kalhyggen har vi gott om här så det borde ju finnas någon kvarglömd stock där ute tänkte jag.
Javisst fanns det precis vad jag sökte!
Efter en heldel sågande, spikande och slit så hade jag min barstol redan igår kväll. (Bild nr 1 i slutet)


Idag (Söndag) fortsatte tankarna och idéerna att flöda, nu handlade det om mina rabatter.
Jag har tagit bort rabatterna och lagt dit stenplattor för att slippa rensa ogräs och svära över sniglar och döda blommor men jag vill ju ändå ha lite fint vid husväggen. På ena sidan av trappan har jag nu använt mig av temat romantik i gammaldags stil
(bild nr 2 i slutet)


Den andra sidan har jag börjat rabatten med temat hav. Men jag hade ju så fula bedrövliga vita plastkrukor som stod där så jag tänkte att de kanske kan piffas upp med lite färgspray, jag hade ju blå spraylack i garaget. Jag testade på en kruka och ja den blev ju som ny. (Bild nr 3 i slutet)
De blå krukorna passade bra ihop med lite snäckor, en gammal hylla iform av en båt, en trädgårdsfigur iform av en mås och ett gammalt fågelbo som ser ut som en skärgårdsstuga. Som rabattkanter använde jag stenar.
Men detta räckte ju inte till hela rabatten så resterande kanter blev stockar och jag hade ju faktiskt kvar en bit av det jag använde som hästrygg. Den biten hade dessutom ett fint hål och jag har ju en järnpinne som man ska hänga en lykta på. Jag satte pinnen genom hålet och hängde dit en blomma istället för lyktan. (Bild nr 4 i slutet)
Längre än så kom jag inte idag så vad det blir för något i resten av rabatten återstår att se.


Nu är helgen snart över och jag känner mig rätt nöjd med vad jag lyckats med. Lite fantasi, idéer och skaparglädje så kan man få ihop både det ena och det andra, man tager vad man haver.



Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards