Alla inlägg under februari 2013

Av Rose-Marie - 1 februari 2013 17:14

I skrivandetsstund ligger jag i en skön hotellsäng och ruvar på ett nyinsatt ägg. Ja idag var dagen som jag väntat på sedan sist misslyckande i November. Vi bestämde oss för att slå på stort och bokade hotell.
Det blev på en segelbåt nere i Göteborgs hamn (Hotell barken Viking)
Snart ska vi på snacksbuffe och senare blir det middag. Kvällen kommer innebära lugn och ro på båten så att vårat embryo får bosätta sig lugnt och med en aning lyx i min kropp.


Av 3 ägg som vi hade i frysen var de tvugna att tina alla för att lyckas få ett som klarade sig och delade sig i 4 celler vilket är det bästa resultatet.
Nu måste det stanna där, nu måste vårt lilla frö gro och växa för att sedan komma ut till oss om 9 månader.
Vårat frö av hopp, lycka och önskan. Vårat frö som kan förverkliga en dröm. Stanna nu där, snälla.


Om detta inte fungerar måste vi tyvärr börja om på nytt med hormonbehandling (nässpray och sprutor) för att plocka ut nya ägg.
Jag hoppas verkligen att vi slipper det, jag hoppas att det är våran tur nu.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards