Alla inlägg den 14 januari 2013

Av Rose-Marie - 14 januari 2013 20:00

Meningen var ju att jag skulle skrivit här på 1 årsdagen den 10 Januari men som jag sagt förr så rusar dagarna så fort ibland.
Inte minst märker jag det nu när jag spånar tillbaka på gamla inlägg och tänker "det där var väl inte länge sedan jag skrev"
För ett år sedan idag så skrev jag ett inlägg om pappa. Det blev uppskattat av många, likaså mina inlägg om André.
När jag startade bloggen hade jag ingen aning om vad jag ville med den och jag kunde inte bestämma mig för att hålla mig till ett ämne. Jag ville bara skriva, ville kunna få ur mig saker som fanns i mitt huvud. Gamla minnen, händelser från dagen, glädje och sorg. Meningen är inte att få massa läsare för så intressant liv har jag inte och så bra skriver jag inte.
Vissa ämnen lockar fler och andra färre men huvudsaken är att något av det Jag skriver faller i några smaken. Ibland är det med budskap och ibland för att ge andra stöd men många gånger är det för att även jag får stöd, råd och tips i vissa frågor och ja t.o.m energi och en klapp på axeln.
Många är generösa med kommentarer och uppmuntrar mig med fina ord.

Det vore så klart inget roligt att skriva om man aldrig hade läsare och jag hade förmodligen lagt ned skrivandet helt om det inte vore för er som talar om att det jag skriver är bra många gånger.
Jag vill inte uppdatera flera gånger per dag eller ens varje dag om jag inte har något att skriva. Jag skriver när hjärtat och hjärnan talar om för mig att göra det. När stämningen i mig är upplagd för att skriva. Ibland händer det ofta och ibland finns känslan helt enkelt inte där. Det blir inte äkta, ingen känsla och ingen inspiration.
Då blir det heller inte intressant att läsa.
Så de gånger då bloggen inte är uppdaterad, lämna inte sidan utan gå gärna bakåt i tiden, kanske har du missat något inlägg.
Tyvärr visste jag inte hur man la in inläggen i ämnen så det gör det lite jobbigt att se vad just du vill läsa om men jag försöker att ge en talande rubrik.

Nu har det gått 1 år och jag tackar er läsare för det året och hoppas ni finns med mig även 2013. Min dröm för året är att kunna skriva att jag är gravid och att det nu troligtvis vecka 6 kommer att växa ett frö i mig.
Jag hoppas så att vi då kommer kunna sätta in ett av våra frysta ägg och att det kommer fästa och sedan bli vårat efterlängtade kärleksbarn.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards