Direktlänk till inlägg 22 december 2012

Det är roligare att ge än att få

Av Rose-Marie - 22 december 2012 12:54

Jag ligger just nu och väntar på att badrummet ska bli ledigt så jag kan göra mig klar för att sedan åka upp till min syster och där umgås med henne och hennes familj, min bror och hans familj som anlände från Tyskland igår kväll, min mamma kom hit från Jämtland i förrgår och snart kommer min morfar och moster från Norge. Det blir en Lördag då alla verkligen är samlade och den enda som fattas (förutom pappa) är Rogers mamma som också bor i Jämtland, dit ska vi i mellandagarna.


Julafton kommer firas här i Färgelanda med min familj, mina syskon med familjer och min mamma. Det blir en jul med de nära.


Problemet för mig är att jag inte kan tyska och det är svårt att kommunicera med de små barnen med endast gester men det får gå och huvudsaken är att vi är nära varandra. Jag är klar med julklapparna och i år är det ju många barn då syrran har 3, brorsan har 3 + en bonus och jag har André. Det blir barnens jul precis som det ska och klapparna ligger här och väntar. Jag vet inte om det kanske har med åldern att göra för plötsligt känner jag att glädjen finns i att ge, jag förväntar mig ingen julklapp och känner inte att det är något jag bara säger. Jag är mer än nöjd över att jag faktiskt har alla här, samlade på samma ställe. Jag är lycklig för att jag kan se barnen öppna sina paket och att de förmodligen kommer ge mig en kram som tack. Det är mer värt än ett paket tillbaka.
Det är helt enkelt roligare att ge än att få.


Med de orden önskar jag er alla en riktigt God Jul för jag kommer bog inte hinna skriva något mer i bloggen innan dess. Jag kommer använda tiden till att umgås och njuta av deras närhet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09


Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget ri...

Av Rose-Marie - 6 november 2018 00:30


Jag älskar att bli inspirerad och att hitta motivationen att hela tiden försöka göra saker ännu bättre. Känslan när den där lågan tänds om och om igen även när den bara ligger och pyr så där lagom för att inte slockna..... Kanske känns det till och m...

Av Rose-Marie - 22 oktober 2018 21:40

I slutet på 80-talet och början av 90-talet så var vi ett härligt gäng ungdomar i Färgelanda Judoklubb och Tommy Widekärr som håller sig kvar än idag var vår coach.Han var alltid med oss och tog oss runt överallt i Sverige, vi åkte på tävlingar och l...

Av Rose-Marie - 23 september 2018 19:31


Min tanke när jag började med Judon igen (2016) var att bara träna för att det var skoj och att jag skulle träna när lusten föll på.Ja det säger ju sig själv att "när lusten faller på" inte är en bra plan. Det är väl rätt sällan som man egentligen ha...

Av Rose-Marie - 3 augusti 2018 22:20

Det har nog inte undgått många att en 20-årig kille med down syndrome blivit skjuten av poliser då han hade tagit med sitt leksaksgevär och gett sig iväg hemifrån i tidig otta. En kille som hade en vuxen kropp men ett barns sinne, en kille som förm...

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards