Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Rose-Marie - 3 oktober 2012 21:41

Nu sitter jag här med 2 askar nässpray och en innhållsförteckning som man förväntas kunna förstå, användaranvisning och möjliga biverkningar. Suprecur 0,15 mg och 3 doser om dagen i vardera näsborre, böj dig bakåt efter sprayning.

Jaha okej, hm.... hur sjutton får man ihop "spraypumpen" med själva vätskan undrar jag då.


 


Ja hon visade mig när jag var på kvinnokliniken i Göteborg men det var ju länge sedan och då var det så långt borta tills jag skulle börja så jag tänkte inte så mycket på det då. Nu plötsligt är det bara 2 dagar kvar, på Fredag är det dags att börja denna hormonbehandling som är första steget till ett barn, förhoppningsvis vill jag tillägga.

Jag har haft lång tid på mig att ta reda på saker och nu sitter jag här helt ovetande och läser biverkningar.


Vanliga är bla viktuppgång, SOM om jag inte har gått upp tillräckligt nu i mitt rökstopp, hur tjock ska jag bli?!

Det låter jäkligt ytligt men jag får verkligen inte gå upp mer nu, jag blir verkligen deprimerad på riktigt.

Jag pustar..... suckar..... och tänker, fan nu måste jag verkligen verkligen ta tag i detta med motion.

Jag fattar inte varför jag lovar mig själv att komma igång och sen inte är motiverad att göra det, vad är det som krävs för att jag ska ta mig i kragen? Jag har ju slutat röka, jag klarar ju allt om jag klarar det.


Så läser jag vidare på vanliga biverkningar och ser då trötthet och dåsighet, där sket sig kanske träningen med en gång tänker jag och fortsätter läsa.....  Huvudvärk, hjärtklappning, ökad eller minskad hudbehåring, sömnrubbningar, värmekänsla, svettningar och minskad sexlust...... Alltså är inte tanken att jag ska bli gravid?!

Hur ska det gå till när jag kommer vara en fet, hårig, svettig, trött klimkateriekossa utan sexlust??????

Ja i och för sig kommer det ju bli provrör så vi behöver ju inte ha någon närhet men jag vill ju gärna ha en pappa till det eventuella underverket och frågan är, kommer Roger stanna kvar om jag förvandlas till den ovannämnda person?


 

Klart att man tycker att det är värt riskerna att bli fet och allt det där och ja Roger stannar nog kvar, annars är han ju inget att ha men något orättvist tycker jag ändå att det är. Vissa kan tända ljus, äta räkor och dricka vin så är de gravida, andra "råkar glömma" skydd så är det kört men en annan ska behöva förvandlas till ett monster och ändå kanske inte få något resultat utav det. Jag håller tummar och tår att jag inte genomlider detta helsike utan att få lön för mödan. Nu börjar det kännas verkligt, på Fredag börjar första steget mot en eventuell graviditet.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards