Alla inlägg den 28 september 2012

Av Rose-Marie - 28 september 2012 19:11

Ja då var det Fredag IGEN, ändå tycker man att helgen är så avlägsen när det är Måndag.
Jag vet inte om jag är med där på dagarna emellan måndag och fredag, de dagarna finns liksom inte känns det som.


Nåväl det är iallafall dags att avnjuta ännu en helg och meningen verkar ju vara att man ska vara lite extra mysig såhär en Fredagskväll, vad är det för mysigt med att vara halvdöd undrar jag då?
Nog för att man kan sova länge imorgon men det hjälper ju inte mot min trötthet idag. Jag kanske ska börja med Lördagsmys istället.
Lördag är ju den ultimata dagen att vara mysig, man sover länge, har tid att göra sig lite snyggare och man har tid att vara extra trevlig och glad.
Men visst är det såhär vi tänker?
Man ska orka att vara mysig, trevlig och snygg, man ska orka att ha tid för varandra. Precis som om man offrar sig liksom. Som om det skulle vara jobbigt. Det är ju fan hemskt!
Är det så livet tillsammans ska vara?
Är det så det är?


Jo jag älskar Roger och jag älskar min son och jag älskar livet jag lever men ibland får mina 2 hjärnceller för sig att analysera saker, de börjar liksom ifrågasätta det jag gör och hur jag tänker. Ja visst det lät lite skrytsamt eller hur ;)
Men jag tror faktiskt inte att våran familj är speciellt olik andra familjer, handen på hjärtat, är vi?
Jag tror att det är såhär vi är många av oss. Helgerna, semestern och ja alla lediga dagar är dagar då vi känner att nu jävlar ska vi ha mysigt i familjen, nu jäklar har vi tid för varandra och så blir det inte alls som man tänkt sig.
Kanske är det så att vi faktiskt trivs i vardagen, vi trivs med familjelivet då man kommer från jobbet, lagar mat, avslutar kvällen med ett par timmar i soffan för att sedan lägga sig tillsammans och tacka för dagen.
Den vardagliga, vanliga och kanske inte så spännande dag men man har delat den med den man älskar.
Plötsligt dyker det upp små annorlunda händelser som bryter mönstret och de stunderna är mer värda om de inte dyker upp så ofta.


Jag anser att man kan sätta värde på varandra lika mycket även om man inte sätter av varje ledig dag åt att hålla handen.
Om jag mot all förmodan (hemska tanke) skulle förlora min familj så är det vardagen jag skulle sakna mest av allt. Det som jag kanske idag inte sätter lika stort värde på.
Så skippa det där tvångsmässiga och påklistrade mystramset och mys av det lilla istället.
Stunden vid TV:n, stunden innan ni somnar, frukosten på lördag och söndag. Njut av de stunderna som ni faktiskt skulle sakna allra mest.
Det är inte fredagskvällarna när man är tvingad att vara trevlig och mysig, iallafall inte för mig.


Livet är inte bara Fredagskvällar och helger. Lev livet varje dag!



Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards