Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Andrés dag

Av Rose-Marie - 25 september 2012 22:20

Idag skulle André få uppleva en spännande dag med filminspelning.
Ja vi har ju skrivit på ett papper om tystnadsplikt men det är ju redan känt i media att man spelar in en film som heter mig äger ingen och att Mikael Persbrandt har huvudrollen och att det är 70-tals miljö så vi har egentligen inget mer att säga för mer vet vi knappt själva. Därför vågar jag skriva om Andrés dag i filmbranschen ;)


Att André fick denna chansen berodde mest på hans långa hår som jag tjatat på honom om att klippa. Nu fick jag ett brett leende av honom då han fick en statistroll i en film med Persbrandt pga av håret.
- haha... Där ser du, jag ska ha långt hår!
Jag kan dock säga att han skrattade inte lika mycket då han blivit stylad med 70-tals kläder. (bild finns i slutet)


Efter ett par timmars väntan kom vi fram till inspelningsplatsen där André och de andra statisterna fick förklarat vad de skulle göra. De tränade flera gånger och det blev massa omtagningar innan regissören tyckte att nu var han nöjd.
Utanför avgränsningarna stod det folk och tittade på och André fick uppleva känslan av att här var det han som fick vara med där det hände. Han var en av dem som folk stod och tittade på.
Ja t.o.m självaste Persbrandt själv stod och tittade när de filmade André och de andra ungdomarna.
En scen på kanske 2 minuter där Andrés tid var några sekunder men ändå ett minne för resten av hans liv.



 
 
Tarja

Tarja

26 september 2012 17:49

Visst är barn underbara när det bevisar att det har haft rätt i en fråga ;). Vad roligt att han ficka vara statist. Detta kommer han verkligen minnas hela livet :).

http://lillamammabitchen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ellinore (Leones syster)

26 september 2012 19:05

hi hi... va fin han blev! ;-) jag höll på att skratta i hjäl mig då Wilda kom ut i sina 70 talskläder (hon var med i fredags). Jätterolig grej detta. Dock sa dom till oss att vi inte får lov att lägga ut bilder på nätet så jag har inte vågat göra det.

Rose-Marie

26 september 2012 20:24

Det var ingen fara på våra egna barn före och efter inspelningen vad jag förstod men inte på själva inspelningen. Eller andra personer och skådespelare.

 
Spanaren

Spanaren

30 september 2012 08:59

Men du ... vad häftigt! Detta skulle jag också vilja testa på fastän jag är vuxen. Persbrant spelar in denna film i min stad ... undrar om ni var där eller var ni på en annan ort?

/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Rose-Marie

30 september 2012 11:45

De har spelat in den på flera ställen tror de var upp igenom dina trakter först och sedan har de varit här nere runt Uddevalla och Trollhättan så det var därför André var med.

 
Ingen bild

tthalija.bloggplatsen.sea

30 september 2012 18:48

Vad coolt att han fått vara med i samma film som Persbrandt. Skall bli intressant att se

Rose-Marie

30 september 2012 22:12

Man får nog veta vem han är för att ens se att han är med är jag rädd för. Men när filmen kommer så kan jag berätta vart han är med.
Just nu får jag inte berätta så mycket om själva inspelningen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09


Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget ri...

Av Rose-Marie - 6 november 2018 00:30


Jag älskar att bli inspirerad och att hitta motivationen att hela tiden försöka göra saker ännu bättre. Känslan när den där lågan tänds om och om igen även när den bara ligger och pyr så där lagom för att inte slockna..... Kanske känns det till och m...

Av Rose-Marie - 22 oktober 2018 21:40

I slutet på 80-talet och början av 90-talet så var vi ett härligt gäng ungdomar i Färgelanda Judoklubb och Tommy Widekärr som håller sig kvar än idag var vår coach.Han var alltid med oss och tog oss runt överallt i Sverige, vi åkte på tävlingar och l...

Av Rose-Marie - 23 september 2018 19:31


Min tanke när jag började med Judon igen (2016) var att bara träna för att det var skoj och att jag skulle träna när lusten föll på.Ja det säger ju sig själv att "när lusten faller på" inte är en bra plan. Det är väl rätt sällan som man egentligen ha...

Av Rose-Marie - 3 augusti 2018 22:20

Det har nog inte undgått många att en 20-årig kille med down syndrome blivit skjuten av poliser då han hade tagit med sitt leksaksgevär och gett sig iväg hemifrån i tidig otta. En kille som hade en vuxen kropp men ett barns sinne, en kille som förm...

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards