Alla inlägg den 16 september 2012

Av Rose-Marie - 16 september 2012 01:03

"Januari börjar året, februari kommer näst"......
Att alla månader har sin charm kan ju kanske diskuteras men var årstid har det iallafall. Det håller vi nog med om de flesta av oss.
Jag har dock fått för mig att hösten är den tid folk gillar minst.
Själv njuter jag bara, jag får mer energi än någonsin, jag är förvisso lika morgontrött och gillar inte mörka, regniga och kalla dagar. Nej det är kvällarna jag njuter av.
Det är som att vara på SPA, jag tänder massor av levande ljus, sätter mig under en filt i soffan och tar mig gärna en kopp Te. Ja jag kan t.o.m få för mig att läsa en bok.
När jag sitter där så tittar jag ibland ut genom fönstret, det är mörkt och trist ute men ändå vackert med allt ljus från grannarnas hus, det utstrålar värme och tillviss del kärlek och liv.
I husen bor andra familjer och de myser förmodligen på sitt sätt, man tänker sällan på att det finns andra hus runt om oss. Men i höstmörkret lyser de upp, de syns och får liv.
Många har liksom jag lite utebelysningar som hjälper till att sprida än mer myskänsla, de hjälper till att sprida mer stämning och tala om att här bor någon.


Ja man måste väl ändå hålla med om att hösten är tiden för mys.
Hösten är den perfekta årstiden för hemma SPA och lata kvällar.
För mig är hösten en tid då jag bara njuter, samtidigt som jag ändå längtar lite tillbaka till sommaren men även lite framåt mot julen.
Men nu är vi mitt emellan 2 hektiska årstider så låt oss bara återhämta oss från sommaren och semestern och ladda upp inför vintern och julen.
Tänd ljus, sprid värme, läs en bok, umgås med familjen och bara njut av att det faktiskt är tillåtet.

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards