Alla inlägg den 14 augusti 2012

Av Rose-Marie - 14 augusti 2012 22:31

Ja nu är det defenitivt, semestern är över och jag har redan gjort 2 arbetsdagar. Jag kände mig väldigt ovillig att gå upp i Måndags morse men när jag väl släpat mig ut till bilen så piggnade jag till.
Det där steget var ju trots allt inte så farligt och den tidiga morgonen var faktiskt en riktig mysig syn.
Jag har sovit till minst 10 nästan varje dag på semestern, jag har gått miste om dessa härliga morgontimmar, för visst är det vackert på morgonen.


När jag väl kom till jobbet så kändes det inte alls så där vemodigt som jag hade förväntat mig. Jag möttes av härliga arbetskompisar som faktiskt verkade glada över att se mig igen och det kändes kul att träffa dem också.
Det är människor som man träffar nästan varje dag hela året och har gjort det i flera år så visst känner man något för dem.


Det blev lite ordväxling, mest om vädret faktiskt och vad man gjort.
Vi var eniga om att semestern kunde varat ett tag till men å andra sidan så tar det slut någon gång ändå så varför inte nu.
Dagen flöt på som om semestern inte existerat och det där ekorrhjulet är igång igen fast jag har inte riktigt kommit igång att springa i det ännu.
Jag har inte hunnit vänja mig på dessa 2 dagar men snart så.


Visst låter det hemskt trist men samtidigt blir det ju vad man gör det till och trots allt finns det chans för många fina helger och mysiga kvällar.
Hösten är inte fyskam den heller med lite levande ljus och mys i soffan.
Ja det blir vad man gör det till och jag stannar gärna ekorrhjulet då och då för att förgylla tillvaron.
Nu till helgen blir det Wild and Crazy i Uddevalla med fina bilar och härlig rocka billy musik och nästa helg blir det westernfest i Holmsveden.
Skillnaden på nu och när man har semester är att man faktiskt längtar lite extra mycket till dessa tillfällen då det händer lite skojigheter, lite ut över det vanliga.


Så var inte rädda för det berömda ekorrhjulet, alla hamnar vi där men man får inte glömma att stanna upp då och då för att tillåta sig bryta mönstret och göra något som ger en energi att springa vidare. Man måste ha ett mål att springa mot så blir det inte så trist.


Jag hoppar in i hjulet och hänger på, jag ska försöka att springa med ett leende på läpparna och vara glad för allt jag har och alla stunder jag får som förgyller dagarna.
Det kunde varit mycket mycket värre!



Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards