Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

Dags att ta sig i kragen kanske

Av Rose-Marie - 31 maj 2012 20:08

2 veckor sedan mitt senaste inlägg och jag som fick ångest om jag inte skrev på några dagar förr.

Men nu tar jag mig i kragen, jag tar mig tid att skriva några rader.

Jag vet inte riktigt vart tiden tog vägen eller rättare sagt vart orken och motivationen tog vägen.

Jag har egentligen fortfarande inte hittat den, jag är trött, har ont i lederna och känner mig allmänt osocial. Dagarna rusar på och det är så mycket jag egentligen skulle gjort men istället gör jag ingenting. Dags att ta sig i kragen kan man tycka och det låter så lätt.

Jag har inte bara varit hemma, kanske tvärtom, jag är aldrig hemma känns det som och när jag väl är det så gör jag som sagt ingenting.


Efter sist inlägg var vi i Norge och firade 17 Maj, min mamma är norsk så jag har morfar och min moster där så det blev firande tillsammans med dem och min systers familj.

Jag måste säga att även när det gäller detta var det bättre förr när man var liten.

Antingen har nationaldagsfirandet i Norge blivit sämre eller så uppskattade jag det helt enkelt mer när jag var liten. Jag vet inte vilket.


Bild från 17 Maj i Norge (Fredrikstad)

 




Vi har också hunnit vara på Shalgrenska i Göteborg för fortsatt utredning om barnlöshet, det blev en heldag i Göteborg eftersom vi hade 2 tider där den dagen.

Första läkartiden var kl 8 på morgonen så vi fick åka hemifrån 5:30, det var ingen större hit att köra bil dit i rusningstid kan jag säga. Men vi kom fram efter att jag bla kört på spårvägen, det tog en liten stund innan jag fattade att jag INTE fick köra där.

Den andra tiden hade vi inte förrän 14:30 så det blev några timmar och ca 1 mils vandring i Göteborg. Bla i Slottsskogen, en helt underbar plats och vi hade ju så vackert väder också.

Det blev en mysig stund för mig och Roger trots att det var av en jobbig anledning vi var där.

Vi fick iallafall veta att det kommer bli provrörsbefruktning om inget händer av sig själv innan dess, det är nämligen ca 6 månaders väntetid så till hösten/vintern blir det isåfall.

De spolade mina äggledare och detta kan ge bra resultat har jag hört från andra så jag håller tummarna för att vi slipper genomgå provrör, det verkade vara både tids- och energikrävande fast det är det helt klart värt.


Roger i Slottsskogen i Göteborg

 



Och nu i helgen som var så skulle vi åka till Vetlanda och hämta min fina westerndress som jag hade beställt av en tjej som syr väldigt väldigt bra. Jag är verkligen supernöjd med min nya dress som är i 1880-tals stil.

När vi ändå skulle köra de 30 milen neråt så kunde vi likagärna ta en hotellnatt på High Chaparral så jag kunde inviga dressen, så det blev en mysig middag på en westernrestaurang på kvällen och hotellfrukost på morgonen. Helt underbart att bara lyxa till det sådär.

Och äntligen är tiden här då man kan leva westernliv och låtsas att man lever i en tid långt långt tillbaka. Detta var bara början av vad sommaren har att erbjuda när det gäller westernlivet.


Min nya westerndress

  


Jag med min nya dress på High Chaparral

    


Roger min underbara Cowboy på High chaparral

  


Ja även om jag på vardagen kan känna mig ganska osocial, trött och hängig så finns det iallafall fullt med glädje och skojigheter på helgerna som gör tillvaron mycket trevligare än den kunde varit. Så helt synd om mig är det inte men jag behöver nog som sagt ta mig i kragen och göra något efter jobbet också.

Jag tror det kommer bli bättre nu när Roger börjar morgonpass igen nästan vecka för jag ligger vaken och väntar på att han ska komma hem nu när han jobbar kväll.

Han är hemma 00:30 och jag ska gå upp 05:30 så det är kanske inte så konstigt att jag är trött.

Jag fattar inte varför man inte bara kan lägga sig ner och somna även när man är ensam hemma, hur svårt kan det vara????

Nu är det iallafall snart dags att krypa ner i sängen igen, ligga halvt vaken och svära över att jag inte somnar för att sedan när Roger kommit hem somna som en stock utan problem.

Sista kvällen nu sen är det över och jag hoppas att han slipper kvällsarbete ett tag framöver eller helst för alltid men som inhyrd har man inte mycket att säga till om eller ja man är glad att man har jobb helt enkelt.

Hur mycket man än kan gnälla på jobbet så är det allt jäkligt skönt att man har ett, det är det inte alla som har.

 
 
Josephine

Josephine

3 juni 2012 17:14

Svar på kommentar; Ja, det är ganska skönt att känna saknaden, det kan jag hålla med om. Men samtidigt är den lite småskrämmande, då man inte alltid vet hur länge man kommer behöva sakna. Nej, ekorrhjulet är inget man gärna strävar efter. Tyvärr är det nog alldeles för lätt att hamna där. Att man utgör samma rutiner och aktiviteter som innan, eller inga alls. Det är en av de svårigheter som kan finnas med att vara sambo. Man har inte dejter längre på samma sätt, och av någon anledning kan det vara svårare att hitta på saker att göra :S

http://j-phine.bloggplatsen.se

 
Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

5 juni 2012 00:02

Hej.
Hoppas nu att det ger resultat efter göteborgsbesöket.
Låter ändå som det varit mycket det senaste och vad kul med 17:e Maj. Kan tänka mig att det blivit lite förrändrat de senaste.
Kul med Hc och jätte snygg klänning!

Ibland känner man sig ososial, vet inte vad man ska skriva osv och det är fullt naturligt.

Kram till dig

http://www.wiilow.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09


Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget ri...

Av Rose-Marie - 6 november 2018 00:30


Jag älskar att bli inspirerad och att hitta motivationen att hela tiden försöka göra saker ännu bättre. Känslan när den där lågan tänds om och om igen även när den bara ligger och pyr så där lagom för att inte slockna..... Kanske känns det till och m...

Av Rose-Marie - 22 oktober 2018 21:40

I slutet på 80-talet och början av 90-talet så var vi ett härligt gäng ungdomar i Färgelanda Judoklubb och Tommy Widekärr som håller sig kvar än idag var vår coach.Han var alltid med oss och tog oss runt överallt i Sverige, vi åkte på tävlingar och l...

Av Rose-Marie - 23 september 2018 19:31


Min tanke när jag började med Judon igen (2016) var att bara träna för att det var skoj och att jag skulle träna när lusten föll på.Ja det säger ju sig själv att "när lusten faller på" inte är en bra plan. Det är väl rätt sällan som man egentligen ha...

Av Rose-Marie - 3 augusti 2018 22:20

Det har nog inte undgått många att en 20-årig kille med down syndrome blivit skjuten av poliser då han hade tagit med sitt leksaksgevär och gett sig iväg hemifrån i tidig otta. En kille som hade en vuxen kropp men ett barns sinne, en kille som förm...

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards