Direktlänk till inlägg 11 mars 2012

Kära Pappa

Av Rose-Marie - 11 mars 2012 17:40

Igår var det fest på Allhem här i Färgelanda och det var ganska många människor som man sällan träffar och i blandade åldrar. Givetvis kände många av dem till min pappa. Några hade läst mina blogginlägg om pappa och kom därför fram och delade med sig av sina minnen av honom, vilket jag alltid tacksamt och med glädje lyssnar på.

Idag har jag mer eller mindre legat i sängen och tyckt synd om mig själv och har väl bara mig själv att skylla.

Men har ändå kunnat tänka igenom saker som folk berättade igår och skrev därför ett brev till pappa i min "dagbok" till honom som dock börjar bli mer och mer gles mellan datumen. Jag ser det inte som att jag har glömt honom utan mer att jag faktiskt kommit långt med sorgen. I början skrev man väldigt ofta och det var den tiden som var jobbigast. Det var då jag behövde det som bäst och då gjorde det mer nytta för mig. På den tiden kunde jag inte minnas pappa och le samtidigt. De minnena var bara jobbiga och gjorde mig ledsen.

Man måste låta sorgen och saknaden ha sin tid och inte försöka tränga bort den för då tar det nog bara längre tid att bearbeta, någon gång kommer det och då kommer det med besked istället.

Dagens dagboksinlägg delar jag med mig av till er eftersom det är många av er som läser här som delar med sig av sina minnen av pappa till mig.


Kära Pappa 


Det var fest på Allhem igår och hade du fortfarande varit i livet så hade du garanterat tagit på dig cowboyhatten och bootsen, stoppat munspelet i skjortfickan och kanske tagit cykeln bort till Allhem. Cowboyen på järnhästen!

Det var många av dina gamla vänner där, arbetskamrater m.m och några av dem berättade roliga saker de upplevt med dig. Du var lätt att tycka om vad jag förstod och du är saknad av många.

Jag ser det ändå som att du var med oss där igår trots att du inte var där fysiskt, du var med oss i minnet.

När festen på Allhem var slut hade du garanterat bjudit hem folk för att ha efterfest och då bjudit på munspelsmusik och sång. Du hade bjudit på bla Lilla vackra Anna, Anna och Mej, gråt inga tårar, ljus och värme och mamma hade sjungit Trikken hjem och cottonfields, ja jag kan undertiden jag skriver detta höra er i huvudet.

Du hade även spelat en och annan countryskiva, mer av den gamla countryn än den nya för du tyckte lite att den nya har blivit för modern och inte borde räknas som country. Jag är lite av samma åsikt faktiskt. Johnny Cash hade du givetvis spelat också och han går ju hem hos de flesta. Han levde ju dessutom när du dog men bara ett par månader för han dog i september samma år som dig. Ni kanske sitter där uppe och spelar ihop nu.

Framåt småtimmarna hade folk iallafall börjat trappa av och festen hade varit över.

Du hade liksom mig legat halvdöd hela dagen därpå och hade nog druckit ett par ramlösa och tyckt att man minsann klarade mer förr.


Du finns i mitt minne kram din Rose-Marie 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09


Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget ri...

Av Rose-Marie - 6 november 2018 00:30


Jag älskar att bli inspirerad och att hitta motivationen att hela tiden försöka göra saker ännu bättre. Känslan när den där lågan tänds om och om igen även när den bara ligger och pyr så där lagom för att inte slockna..... Kanske känns det till och m...

Av Rose-Marie - 22 oktober 2018 21:40

I slutet på 80-talet och början av 90-talet så var vi ett härligt gäng ungdomar i Färgelanda Judoklubb och Tommy Widekärr som håller sig kvar än idag var vår coach.Han var alltid med oss och tog oss runt överallt i Sverige, vi åkte på tävlingar och l...

Av Rose-Marie - 23 september 2018 19:31


Min tanke när jag började med Judon igen (2016) var att bara träna för att det var skoj och att jag skulle träna när lusten föll på.Ja det säger ju sig själv att "när lusten faller på" inte är en bra plan. Det är väl rätt sällan som man egentligen ha...

Av Rose-Marie - 3 augusti 2018 22:20

Det har nog inte undgått många att en 20-årig kille med down syndrome blivit skjuten av poliser då han hade tagit med sitt leksaksgevär och gett sig iväg hemifrån i tidig otta. En kille som hade en vuxen kropp men ett barns sinne, en kille som förm...

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards