Alla inlägg under februari 2012

Av Rose-Marie - 5 februari 2012 18:39

Idag har jag legat i sängen hela dagen,det blev nämligen en oplanerad ute kväll igår.

Det brukar faktiskt bli bäst när man inte planerar så mycket.

Ja det var karaokekväll på Stampes eller 172:ans Pizzeria heter det och innan det blev det förfest såklart.


Många som bor på mindre orter gnäller ofta över att det aldrig händer något och det är så jäkla tråkigt när det inte finns något att göra på helgerna och man måste ta sig till stan för att gå på krogen.

När det äntligen händer något på orten ja då gnäller samma personer på att folk går dit!

-Vad ska man gå dit för,gud vad löjligt,jag skulle aldrig gå ut här på orten!!!

Jag själv får inte ihop det riktigt för äntligen händer det något här och det händer där som det är mest troligt att jag kommer känna de flesta. Jag behöver inte vara orolig som i stan att jag går ut och det inte finns en enda som jag känner där. Hur kul är det att gå på krogen och inte känna någon?!


På stampes har man satsat mycket på att det ska hända något och det händer ofta och de gånger jag varit där har det alltid varit mycket folk. Jag har aldrig kommit dit utan att få en enda kram eller en glad min av någon.

Jag skulle t.o.m kunna gå dit själv och veta att när jag kommer dit lär jag inte behöva sitta ensam,där finns kompisar från förr,kompisar jag träffar oftare,människor man hejar på i affären,grannar och folk jag aldrig träffat förr.

Varför skulle det vara löjligt att gå ut och ha skoj med dem,det är ju den ultimata festen,man träffar folk man annars inte tar sig tid att umgås med så ofta.


Igår innan jag tog den första cidern så lovade jag mig själv 3 saker: Jag skulle inte sjunga karaoke vilket jag brukar ha svårt att låta bli när det är sådana kvällar,jag skulle inte ha efterfest vilket jag alltid är snabb att föreslå sådär kl 02:00 då krogen stänger och det sista jag lovade var att jag skulle upp före 9:00 för vi hade planerat att åka till Åmål och åka slalom.

Okej,jag hade iallafall inte efterfest   

Men det blev en jätte kul kväll med mycket spontanitet och galenheter.


Jag tror faktiskt inte att jag hade haft lika roligt på värsta inne placet i Stockholm,jag hade inte kunnat koppla av som jag gör här hemma. Jag går ju ut för att jag vill träffa folk och inte för att sitta ensam på en stol en hel kväll.


Så ni som sitter och läser detta nu och tänker nä fy fan,jag vägrar gå ut här hemma på orten,ge det en chans det värsta som kan hända är att du går hem tidigt men det kan ju faktiskt vara så att du råkar få riktigt jävla kul också.

Några av er är nog som jag var då jag blev ensam och ville så gärna gå upp till Stampes men vågade inte.

Till er kan jag säga,det är bara stunden innan du sätter foten innanför dörren som är jobbig,sen är det som om man inte gjort annat än festat där.

Gå dit några dagar innan om du inte varit där,beställ en pizza och kolla miljön,var är toan och var är baren,det är allt du behöver veta   


Ett stort beröm till alla bykrogar som kämpar för att man ska kunna gå ut och ta en öl även på de mindre orterna!

 


Av Rose-Marie - 3 februari 2012 19:40

Jaha då var det fräcka fredag igen och denna veckan har jag varit hängig och har bloggat dåligt.

Kan medge att det inte alls känns som någon Fräck Fredag idag,jag är på något konstigt humör som inte alls passar på en Fredag. Fredagsmys blä,vara social fy,pust och stön...... Har känt mig lite små irriterad hela veckan och det känns som det är dags att vända det nu så det blir ett bra avslut.

Samtidigt känner jag att man faktiskt har rätt till att känna såhär ibland,bara man inte blir bitter för evigt.

Så till dagens sanning om mig själv: Ibland kan jag vara en riktig fröken tvärtemot


Om jag är på dåligt humör spelar det ingen roll vad folk hittar på jag tycker det är löjligt just i den stunden,min sambo vill se en rolig film och jag säger men fy den är ju inte ens kul,hur kan du gilla sådan skit. Egentligen tycker jag inte alls det jag säger,det kommer bara ur mig för att vara sur och tvär. Jävligt kul att se på film med mig då,eller hur?!


När jag gick högstadiet så skulle vi göra nässelstuvning i hemkunskapen och jag sa blä,fy vad dåligt innan jag ens smakat. Självklart var ju ALLA tvugna att smaka och vi hade nässelstuvningen på rostat bröd. Jag minns att jag tyckte det var såååå gott. Men det kunde jag ju inte erkänna efter min totala negativa inställning jag hade innan.

Fast jag ville ha mer så satt jag där och intygade min fröken att jag hatade det. URS OCH FY!!


Under denna tiden i högstadiet var jag nog extremt negativ vad gällde skolarbete och jag minns att vi skulle ha syslöjd och göra bordstabletter (sådana man ställer tallriken på) våran lärare hade bestämt att de skulle vara ovala och de skulle vara enfärgade,ja allt var enligt en mall. Jag blev extremt sur över att jag inte fick bestämma själv hur MIN bordstablett skulle se ut. Tillslut fick jag min vilja fram och det blev en trekantig bordstablett som var randig på ena sidan och prickig på den andra. Det var verkligen de fulaste tygen jag hittade. Allt för att vara tvärtemot.

Sen tog jag min bordstablett och gav den till min engelskalärare bara för att vara lustig och hon bara älskade den!!!

Jaha då kunde jag ju inte sura mer.


Jag kan vara sådär på tex jobbet när man får för sig att ändra på saker,jag fattar inte varför man ska ändra saker som funkar? Vad är vitsen med det? Vi har alltid gjort så här och så här ska det alltid vara. Jätte motsträvig blir jag men efter att testat det nya arbetssättet kan jag tycka att det var riktigt bra. Idag kan jag dock erkänna när jag har fel,ja för det mesta iallafall.


För ett tag sedan köpte min sambo en iPhone och jag tycker detta med nya saker och det senaste på marknaden är så överdrivet av folk, Man ska liksom ha det bara för att. Jag verkligen pikade honom för denna iPhone.

Sen fick jag en själv då jag bytte abonnemang och ja jag ändrade mig lite men så fantastisk är den faktiskt inte.

Den är helt klart bra än så länge men långt ifrån något jag absolut skulle köpa för dyra pengar.


Det här med rökning är nog det värsta ändå,ju mer folk predikar och pekar med fingret om hur farligt och dumt det är dessto mindre lust får jag att sluta röka. Ja man kan jämföra det med en trotsig 3 åring.

Kanske funkar det där med omvändpsykologi utmärkt på mig,du klarar nog inte sluta röka det är därför du fortsätter.

Om någon säger nä det där klarar du inte,ja då ska jag bannemej göra tvärtom och bevisa att det kan jag minsann visst. (men nu funkar det inte med rökningen efter ni läst detta,försök inte hehe)


Ja gud jag har massa exempel på mina konstiga åsikter när jag är på det humöret och som tur är har man blivit äldre och är ändå inte lika negativt inställd som i tonårstiden.

Men jag kan allt fortfarande när jag är på det humöret men jag är vuxen nog att erkänna det och man är ju inte sämre människa än att man kan ändra sig.


Idag tror jag ändå att jag ska lägga mig i tid och sova ut imorgon så kanske man vaknar på rätt sida och är samma glada som före denna veckan började.

Man måste ju snubbla för att kunna resa sig eller vad man nu säger


ha en trevlig helg allihop,jag ska faktiskt försöka ta mig tid att blogga denna helgen



Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards