Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Fräcka Fredag - den nakna sanningen om mig själv

Av Rose-Marie - 24 februari 2012 20:19

Det är Fredag och äntligen helg igen, förra fredagen så blev det inget bloggande för jag hade fullt upp hela kvällen.

Jag har fått ett meddelande från någon NN som tyckte att jag lurades med namnet på Fräcka Fredag - Den nakna sanningen om mig själv. Denna NN trodde nämligen att det var något sexuellt inslag och att jag skulle lägga ut nakenbilder på mig själv. Jag kan ju säga att DET kommer aldrig hända. Jag antar att NN förknippar namnet Fräcka Fredag med Malena Ivarssons program och den nakna sanningen om mig själv då skulle vara nakenbilder på mig. Jag hade ju dessutom skrivit i ett tidigare inlägg (varför kallar man en blogg för Rosetta) att jag var glädjeflicka så NN trodde nog att min blogg skulle vara lite sexig. Jag säger bara SORRY!!!

Jag tycker helt enkelt bara att Fredagar är fräcka och den nakna sanningen är små oskyldiga erkännanden om mig själv. Glädjeflicka är bara min roll i westernshowen.


Så NN idag ska jag glädja dig med ytterliggare en Fräcka fredag - den nakna sanningen om mig själv.

Håll tillgodo med dagens sanning: När jag var liten var jag säker på att jag skulle bli skådespelare.


Ja jag hade en otrolig fantasi som barn och jag älskade att leka rollspel men inte med andra utan jag var oftast alla roller själv. Jag hade ingen publik förutom alla mina nallar och dockor.

Jag spelade t.o.m in saltkråkan på kasettband,ja jag var alla rollerna i saltkråkan själv.

Jag är lite irriterad över att jag inte sparade detta.


När jag var hos mormor och morfar i Norge brukade jag leka Ronja Rövardotter och jag skulle ut i skogen och akta mig för att gå vilse,precis som Ronja gjorde. Sagt och gjort,jag gick vilse på riktigt.

När jag satt på en sten och grät så kom en man förbi, när jag förklarade varför jag grät så frågade han mig vad jag hette.

- Ronja svarade jag

- vart bor du då?

- I Svergie svarade jag

Mannen skrattade och undrade vad mina föräldrar hette

- Mattis och Lovis svarade jag övertygande (jag var ju Ronja)

Eftersom han hörde att jag pratade svenska så misstänkte han att jag var barnbarn till Jens och ja det är vad min morfar heter så han visade mig tillbaka och allt var frid och fröjd.

Man kan kanske tycka att jag ljög för honom men jag var så inne i min lek och fantasi att jag trodde på det själv.

Så var det ofta.


Min mamma har en farbror i Australien och jag hade hört henne berätta att hon hade kusiner där så jag låtsades att de var hemma hos mig. Jag kallade dem Polly och Susanne och spelade in när jag var mig,Polly och Susanne, jag pratade något språk som jag inte ens begrep själv.

Sedan spelade jag upp detta för min kompis och sa att jag hade haft besök från Australien.


En annan gång var jag helt säker på att jag skulle få en häst och berättade det för en kompis, jag pratade ofta om detta och trodde nog på min egen historia.

När min kompis sedan frågade mamma när jag skulle få den där hästen så blev mamma väldigt förvånad.

Jag skulle ju inte få någon häst och jag försvarade mig med att jag nog hade drömt det då.


Jag minns att jag brukade spela scener ur filmen GREASE också, jag mindes nästan allt och replikerna de hade.

Mamma trodde ibland att jag hade fullt med kompisar hemma men nä jag var som sagt alla roller själv och var helt själv inne i rummet.


Tyvärr blev det aldrig något av mina planer om att bli skådespelare men om ni hör mig gå runt att prata med mig själv så vet ni ju orsaken nu   


Jag valde drama som tillval på gymnasiet och det var riktigt kul, det var faktiskt ett ämne som jag var bra på också. Men det blev ändå inget mer av mina planer och jag vet inte om jag skulle vilja bli skådespelare idag trots att jag tycker det är kul med rollspel.

Det enda jag har kvar av mitt intresse att spela rollspel är ju i westernshowen då men numera spelar jag inte alla roller själv och spelar inte för mina nallar utan det är riktig publik.


Ha en bra Fredag allihop och hoppas ingen blir besviken för att jag inte är naken på nedanstående bilder, däremot är jag glädjeflicka så lite sexigt kanske det är   


  


 




 
 
Natalie Kudelka.

Natalie Kudelka.

25 februari 2012 09:35

hej, fin blogg du har! jag har också en, och jag skulle vara tacksam om du slängde in en kommentar. Hejdå! :-)

http://kudelkanatalie.blogg.se

Rose-Marie

25 februari 2012 09:59

Å tack,ska kika in på den :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09


Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget ri...

Av Rose-Marie - 6 november 2018 00:30


Jag älskar att bli inspirerad och att hitta motivationen att hela tiden försöka göra saker ännu bättre. Känslan när den där lågan tänds om och om igen även när den bara ligger och pyr så där lagom för att inte slockna..... Kanske känns det till och m...

Av Rose-Marie - 22 oktober 2018 21:40

I slutet på 80-talet och början av 90-talet så var vi ett härligt gäng ungdomar i Färgelanda Judoklubb och Tommy Widekärr som håller sig kvar än idag var vår coach.Han var alltid med oss och tog oss runt överallt i Sverige, vi åkte på tävlingar och l...

Av Rose-Marie - 23 september 2018 19:31


Min tanke när jag började med Judon igen (2016) var att bara träna för att det var skoj och att jag skulle träna när lusten föll på.Ja det säger ju sig själv att "när lusten faller på" inte är en bra plan. Det är väl rätt sällan som man egentligen ha...

Av Rose-Marie - 3 augusti 2018 22:20

Det har nog inte undgått många att en 20-årig kille med down syndrome blivit skjuten av poliser då han hade tagit med sitt leksaksgevär och gett sig iväg hemifrån i tidig otta. En kille som hade en vuxen kropp men ett barns sinne, en kille som förm...

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards