Alla inlägg den 20 januari 2012

Av Rose-Marie - 20 januari 2012 18:27

Ja då var det Fredag igen,så underbart med helg men ja just det jag ska ju jobba övertid imorgon  

Jaja det är ändå fredag och det innebär ett nytt avslöjande om mig själv.

Idag tänkte jag ta upp en av mina rädslor,alla är vi väl rädda för någonting?!


Jag erkänner,jag är fruktansvärt mörkrädd och har alltid varít det och kommer nog alltid vara det.

Det finns dock några tillfällen som min rädsla för mörker blivit mer eller mindre överdriven.


När jag var 14-15 år satt jag och en kompis och tittade på skräckfilmer från 18:00-01:00 och jag lovar,jag sprang väldigt fort hem den natten.

 Mamma och pappa hade somnat och jag smög in i mitt rum,kröp ner i sängen och försökte somna.

Det gick inte för så fort jag somnade drömde jag mardrömmar och jag låg som ett litet barn under täcket och nästan grät. Det slutade med att jag inte stod ut så jag, hör och häpna, gick och väckte mamma och frågade om jag kunde sova där!!!!


Något år senare när jag gick Judogymnasiet och bodde i Frövi (några mil från Örebro) så var jag hemma hos en kompis och återigen såg på skräckfilm,jag måste säga att trots att jag är mörkrädd så är jag vansinnigt förtjust i skräckfilmer.

När vi hade sett klart denna filmen var det dags för mig att cykla hem och hon bodde lite utanför samhället så det var en mörk ödslig väg att cykla. Det första man fick passera var ett vårdhem för psykistsjuka och ja vi var fula nog att kalla det "dårhuset" på den tiden. Jag hade hört så mycket historier om de som bodde där (antagligen påhittade) så jag var livrädd,jag trodde de skulle komma springande och putta av mig från cykeln och sno den.

Jag trampade för livet helt enkelt. Lite längre bort kom nästa fasa,kvinnofängelset och jag hade ju inte hört mindre skrämmande historier om detta. Då var jag helt säker på att nu jäklar skulle jag bli mördad av en kvinnlig massmördare.

Jag trampade ännu snabbare och hjärtat slog så det höll på att hoppa ur kroppen på mig,jag tror knappt jag andades.

Väl hemma pustade jag dock ut och kände mig trygg. Det var sängdags så jag kröp ner i sängen och skulle precis somna när jag hörde att det knackade på balkongdörren!

Ja det var självklart!!! nu hade någon dåre eller en av de hemska kvinnorna förföljt mig hem!!

-knack,knack,knack........ jag vågade inte öppna och när jag tittade mot balkongfönstret såg jag skuggan av en enormt stor människa. Hjärtat slog värre än det gjorde under cykelturen hem.

Jag kröp ned under täcket och låg och lyssnade på den ihärdiga knackningen mot fönstret,fan skulle människan aldrig lämna mig ifred.

Jag måste iallafall ha somnat tillslut för jag vaknade på morgonen och vände mig mot balkongfönstret,nä det verkade lugnt nu iallafall så jag gick dit och tittade.

Jag blev väldigt irriterad när jag fattade att jag legat vaken halva natten pga skuggan av min Judodräkt som jag hängt på tork där ute och det var givetvis den som slog mot fönstret av vinden.


Nu på senare år är jag inte lika tuff och ser på så mycket skräckisar men jag gillar dem fortfarande,jag är bara modig nog att våga erkänna att jag inte bör se dem.

Fast när jag hade separerat med min sons pappa så var det jätte jobbigt på nätterna även om jag inte ens sett hemska filmer,jag sov med nattlampa ända till Roger flyttade hit och jag blev väldigt glad varje gång min son ville sova hos mig. Han har aldrig fått veta att jag är mörkrädd för jag är rädd att det ska smitta av sig på honom.


Ja det var en av mina hemligheter och nästa Fredag kommer det nya avslöjanden,nu ska jag vara lite social mot min sambo och tidigt i säng blir det eftersom jag som sagt ska jobba imorgon.

Hoppas bara att mina hjärnspöken håller sig borta så jag kan sova inatt  


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards