Direktlänk till inlägg 10 januari 2012

Plötsligt har jag startat en blogg

Av Rose-Marie - 10 januari 2012 22:25

Förmodligen har jag för mycket fritid över för nu satte jag mig och började på en blogg vilket förvånade mig själv,vad har jag att komma med?

Ni får väl se vad som erbjuds,själv har jag ingen plan utan det kommer helt enkelt vara taget ur vardagen och intryck jag får under dagarna. Ibland roligt och ibland allvar för det är så vardagen ser ut för oss flesta antar jag.


Så här i starten av 2012 har jag överraskat mig själv en heldel som tex igår när jag plötsligt återvände till min Judoklubb som jag varit delaktig i sedan jag var 6-7 år tills jag hoppade av karriären 1996. Därefter har jag varit aktiv av och till,jag brukar se det som ett beroende för jag faller väldigt lätt tillbaka när jag haft uppehåll. 

Så nu när jag varit "judofri" i 2,5 år föll jag tillbaka igen. Så vi får se hur länge det blir denna gången.

Just nu sitter jag med träningsvärk men jag tänker släpa mig dit imorgon igen.

Mitt största problem är att när jag gör något så är det allt eller inget, något mellanting finns liksom inte. 


Men jag har ändå en plan för 2012,det ska bli mitt år.

Jag ska prioritera saker som jag själv vill,ta bort saker som gör mig stressad och lära mig säga nej.

Det låter kanske egoistiskt men vissa saker behöver man helt enkelt göra för sin egen skull.

Så jag frigör lite fritid för mig själv detta året.

Jag har tex länge varit aktiv i en förening som heter Attention som är ett stöd för barn,vuxna och anhöriga med NPF diagnoser (ADHD,Asperger,tourettes,dyslexi m.m) nu avgår jag från styrelsen. Jag gör inte detta för att jag inte är intresserad längre utan för att när man börjar tycka saker blir motigt och man blir stressad av det så gör man inget bra jobb.

Ett sådant uppdrag ska bygga på engagemang för att man tycker det är roligt och inte ett tvång. 

Nu kan jag istället hjälpa till när jag behövs för att jag själv vill och inte för att jag måste.

Jag tror att jag gör ett bättre jobb då. 


Det var så jag kände med Judon i slutet när det började gå för bra för mig. Jag ställde för höga krav på mig själv. Jag började Judogymnasiet och kom med i Junior Landslaget och plötsligt var judon ett tvång. Att träna och tävla var inte längre något jag ville för bara min egen skull utan jag kände mig tvungen.

Nu kan jag träna för att jag tycker det är kul och ingen förväntar sig att jag ska vara bland de bästa.


Jag ser dock inte negativt på mina insatser i Judon eller i Attention eller något annat jag engagerat mig i, snarare tvärtom,det har gjort mig till den jag är och jag har lärt mig massor av det jag gjort. 

Men jag måste lära mig att inte ställa så höga krav på mig själv,jag vill så mycket och ibland blir det för mycket på en och samma gång.


Ja jag satsar på ett kravlöst år helt enkelt! 


 
 
mia

mia

11 januari 2012 12:17

välkommen till bloggplatsen då rosa. håller med dig, det blir inte kul om man har tvång men vi hade allt roligt på träningarna :D

http://miatarrier.bloggplatsen.se

Rose-Marie

11 januari 2012 17:35

Tack tjejen, ja visst hade vi kul. Längtar du inte tillbaka :)

 
mia

mia

11 januari 2012 23:31

jo det gör jag allt. alla torra fotblåsor. det var tider d.

http://miatarrier.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rose-Marie - 13 januari 2019 21:09


Jag fick en kommentar till mitt tidigare blogginlägg, "jakten på pusselbitar" ,som handlade om att jag blev inspirerad och motivierad av tränarutbildningen jag då hade deltagit i.Jag vet dock inte om den som skrev kommentaren har förstått inlägget ri...

Av Rose-Marie - 6 november 2018 00:30


Jag älskar att bli inspirerad och att hitta motivationen att hela tiden försöka göra saker ännu bättre. Känslan när den där lågan tänds om och om igen även när den bara ligger och pyr så där lagom för att inte slockna..... Kanske känns det till och m...

Av Rose-Marie - 22 oktober 2018 21:40

I slutet på 80-talet och början av 90-talet så var vi ett härligt gäng ungdomar i Färgelanda Judoklubb och Tommy Widekärr som håller sig kvar än idag var vår coach.Han var alltid med oss och tog oss runt överallt i Sverige, vi åkte på tävlingar och l...

Av Rose-Marie - 23 september 2018 19:31


Min tanke när jag började med Judon igen (2016) var att bara träna för att det var skoj och att jag skulle träna när lusten föll på.Ja det säger ju sig själv att "när lusten faller på" inte är en bra plan. Det är väl rätt sällan som man egentligen ha...

Av Rose-Marie - 3 augusti 2018 22:20

Det har nog inte undgått många att en 20-årig kille med down syndrome blivit skjuten av poliser då han hade tagit med sitt leksaksgevär och gett sig iväg hemifrån i tidig otta. En kille som hade en vuxen kropp men ett barns sinne, en kille som förm...

Presentation


Jag skriver från hjärtat om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

30 besvarade frågor

ÄMNEN

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Gästbok

Andras bloggar

Länkar

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Omröstning

Jag blev osäker på om jag valde rätt bloggforum när jag såg åldrarna här. Jag har iofs inget emot yngre läsare men är nyfiken på åldrarna här. Hur gammal är du?
 13 eller yngre
 Mellan 14-18
 19-22
 23-28
 29-35
 36-45
 46-50
 Äldre än 50

RSS


Skapa flashcards